Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Najviac ľudí sa na internet pripája z notebookov

Ilustračné foto Foto: TASR/Jozef Ďurník

Rozdiel medzi pohlaviami nebol markantný, muži si nakupovanie cez internet vychutnávajú len o 3,2 % viac než ženy.

Bratislava 23. novembra (TASR) - Až 43 % respondentov strávi na internete približne 1-3 hodiny a 4,7 % opýtaných surfuje denne viac než 10 hodín a 2 % používa internet viac než 12 hodín. Ukázal to prieskum, ktorý tento mesiac uskutočnil portál Pricemania.sk počas novembra na svojich stránkach. Do dvojtýždňového prieskumu sa zapojilo 4102 používateľov internetu.

Najviac ľudí sa na internet pripája z notebooku. Robí tak 58 % opýtaných a 34 % na to využíva desktop. Iba jedno percento z respondentov sa pripája z tabletu. Prostredníctvom mobilného telefónu sa pripája 7 %.

Na otázku, "Čo hľadáte na internete?", prekvapivé množstvo respondentov (19 %) odpovedalo, že informácie o produktoch a nákupe. Bolo to o 7 % viac, než respondentov, ktorí v kolónke odpoveď zaškrtli slovko zábava. Najviac z respondentov, až 40 %, internet používa na vyhľadávanie všeobecných informácií. Pomerne vysoké číslo, 29 % opýtaných, internet používa na komunikovanie.

Rozdiel medzi pohlaviami nebol markantný, muži si nakupovanie cez internet vychutnávajú len o 3,2 % viac než ženy.

Až 78,4 % opýtaných na internete mesačne minie do 100 eur. Iba 0,3 % Slovákov siahne do vrecka hlbšie a dovolí si minúť viac, než je mesačný priemerný plat Slováka, až 600 eur.

Len 2,7 % respondentov nevedelo, na čo slúžia porovnávače cien. Väčšina Slovákov však nakupovať rozumne vie – až 77,1 % šetrí pomocou porovnávačov cien.

Cena ako hlavný dôvod nákupu je rozhodujúca najmä v Bratislavskom kraji. Porovnávače cien ľudia najmenej využívajú v Žilinskom kraji. Vo všeobecnosti sa však Slováci pri nákupe rozhodujú na základe ceny - až 68 % respondentov. Na 2. mieste sa umiestnilo pohodlie (19,6 %) a nasledovala širšia ponuka (8,5 %). Prekvapivo málo percent, len 2,4 %, získala možnosť rýchlosť dodania, 1,4 % považuje za dôležitú možnosť platby.

Pricemania.sk je špecializovaný nákupný portál, ktorý spotrebiteľom poskytuje možnosť porovnania cien a kvality internetových obchodov. V súčasnosti databáza obsahuje viac ako milión produktov z ponuky takmer 4000 internetových obchodov. Okrem porovnania cien majú spotrebitelia možnosť porovnať si viaceré produkty naraz, poradiť sa pred nákupom s inými užívateľmi, porovnať si produkty podľa parametrov a nechať si sledovať cenu vybraných produktov. Návštevnosť portálu je v súčasnosti viac než 300.000 užívateľov mesačne, čím sa podľa AIM aktuálne radí medzi TOP 27 najnavštevovanejších portálov na Slovensku.

TASR informovala Pricemania.sk.

Foto: Pri


Foto: Pricemania.sk


Foto: Pricemania.sk