Je však aj veľa takých, ktorí kupujú veci mimo sezóny. V tejto súvislosti je zaujímavé, že najviac bazénov sa na splátky predalo v období, keď bola najväčšia zima, teda v januári.
Autor TASR
Bratislava 6. februára (TASR) - Na spotrebiteľské správanie sa Slovákov výrazne vplýva sezónnosť využívania vecí, no zároveň aj ich predajná cena. Nakupovanie ľudí pritom značne ovplyvňujú výpredaje a akcie obchodníkov.
Svedčí o tom aj najviac predaných bazénov v januári, kedy boli pri tomto sortimente citeľné zľavy. Klimatizácie sa zasa bez ohľadu na ceny predávali najčastejšie v čase letných horúčav, teda keď ich zákazníci akútne potrebovali. Mobilné telefóny sa pre zmenu najviac v predajniach míňali pred Vianocami. Bicykle zase na jar, keď prišla po zime možnosť naplno ich využívať. Vyplýva to z interných štatistík predaja tovaru na splátky spoločnosti Home Credit.
Mnohí Slováci nakupujú tovar klasicky, čiže vtedy, keď ho jednoducho potrebujú používať. Je však aj veľa takých, ktorí kupujú veci mimo sezóny. V tejto súvislosti je zaujímavé, že najviac bazénov sa na splátky predalo v období, keď bola najväčšia zima, teda v januári.
"Významnú rolu tu hrá fakt, že pri tomto sortimente išlo o vyslovene mimosezónny predaj a k priaznivým cenám evidentne prispeli výpredaje. Nie je ničím výnimočným, že obchodníci lákajú zákazníkov aj na viac ako 50-% zľavy. Možnosť kúpiť si bazén v hodnote 500 eur za 250 je pre mnohých ľudí naozaj veľmi silným argumentom", hovorí Jan Holoch, manažér zákazníckej skúsenosti zo spoločnosti Home Credit. Podobne to bolo aj s nakupovaním nábytku, teda sedačiek, postelí, skríň či šatníkov, ktoré sa predávali najčastejšie v mesiacoch január a február.
Štatistiky minuloročného predaja ukázali, že pod vianočným stromčekom sa ako darček veľmi často objavili mobilné telefóny, keďže najviac sa ich predalo v decembri. Rovnako predvianočný trend predaja fungoval aj v prípade darčekových poukážok, teda s poukazmi na víkendové pobyty alebo kúpu oblečenia, ktorých predaj bol v decembri v porovnaní s celoročným priemerom vyšší približne o 150 %. No v období tesne pred Vianocami Slováci výraznejšie viac nakupovali aj televízory.
Predaj klimatizácie a chladiacich zariadení sa výrazne zvýšil predovšetkým v letných mesiacoch. V júni, júli a auguste ich predaj v porovnaní so zimnými mesiacmi stúpol viac ako dvojnásobne. Vybavenie na šport a voľný čas Slováci najčastejšie nakupovali vtedy, keď sa tomu mohli začať aj aktívne venovať. Napríklad bicykle na splátky sa obchodníkom míňali najviac v apríli a máji.
Štatistiky tiež ukázali, že predaj niektorého sortimentu je nárazový, vyslovene bez hlbšej logiky. Je zaujímavé, že napríklad práčky a umývačky išli obchodníkom najviac na odbyt v júli a auguste, teda v čase dovoleniek, počas letných prázdnin.
Svedčí o tom aj najviac predaných bazénov v januári, kedy boli pri tomto sortimente citeľné zľavy. Klimatizácie sa zasa bez ohľadu na ceny predávali najčastejšie v čase letných horúčav, teda keď ich zákazníci akútne potrebovali. Mobilné telefóny sa pre zmenu najviac v predajniach míňali pred Vianocami. Bicykle zase na jar, keď prišla po zime možnosť naplno ich využívať. Vyplýva to z interných štatistík predaja tovaru na splátky spoločnosti Home Credit.
Mnohí Slováci nakupujú tovar klasicky, čiže vtedy, keď ho jednoducho potrebujú používať. Je však aj veľa takých, ktorí kupujú veci mimo sezóny. V tejto súvislosti je zaujímavé, že najviac bazénov sa na splátky predalo v období, keď bola najväčšia zima, teda v januári.
"Významnú rolu tu hrá fakt, že pri tomto sortimente išlo o vyslovene mimosezónny predaj a k priaznivým cenám evidentne prispeli výpredaje. Nie je ničím výnimočným, že obchodníci lákajú zákazníkov aj na viac ako 50-% zľavy. Možnosť kúpiť si bazén v hodnote 500 eur za 250 je pre mnohých ľudí naozaj veľmi silným argumentom", hovorí Jan Holoch, manažér zákazníckej skúsenosti zo spoločnosti Home Credit. Podobne to bolo aj s nakupovaním nábytku, teda sedačiek, postelí, skríň či šatníkov, ktoré sa predávali najčastejšie v mesiacoch január a február.
Štatistiky minuloročného predaja ukázali, že pod vianočným stromčekom sa ako darček veľmi často objavili mobilné telefóny, keďže najviac sa ich predalo v decembri. Rovnako predvianočný trend predaja fungoval aj v prípade darčekových poukážok, teda s poukazmi na víkendové pobyty alebo kúpu oblečenia, ktorých predaj bol v decembri v porovnaní s celoročným priemerom vyšší približne o 150 %. No v období tesne pred Vianocami Slováci výraznejšie viac nakupovali aj televízory.
Predaj klimatizácie a chladiacich zariadení sa výrazne zvýšil predovšetkým v letných mesiacoch. V júni, júli a auguste ich predaj v porovnaní so zimnými mesiacmi stúpol viac ako dvojnásobne. Vybavenie na šport a voľný čas Slováci najčastejšie nakupovali vtedy, keď sa tomu mohli začať aj aktívne venovať. Napríklad bicykle na splátky sa obchodníkom míňali najviac v apríli a máji.
Štatistiky tiež ukázali, že predaj niektorého sortimentu je nárazový, vyslovene bez hlbšej logiky. Je zaujímavé, že napríklad práčky a umývačky išli obchodníkom najviac na odbyt v júli a auguste, teda v čase dovoleniek, počas letných prázdnin.