Spotrebitelia sa čoraz viac obávajú negatívnych vplyvov koronakrízy na ekonomiku, takisto sa zvyšujú obavy z nárastu nezamestnanosti.
Autor TASR
Praha 24. marca (TASR) - Nálada českých spotrebiteľov sa v marci znížila tretí mesiac po sebe a je najhoršia za 4 mesiace. Dôvodom bolo sprísnenie protiepidemických opatrení v snahe spomaliť rýchle šírenie nového koronavírusu.
Index spotrebiteľskej dôvery klesol na 84 bodov z 85 bodov v marci, uviedol Český štatistický úrad (ČSÚ). Index sa dostal na najnižšiu úroveň od novembra 2021, keď dosiahol 83,4 bodu.
Spotrebitelia sa čoraz viac obávajú negatívnych vplyvov koronakrízy na ekonomiku, takisto sa zvyšujú obavy z nárastu nezamestnanosti.
Index dôvery podnikateľov v marci padol o 2,9 bodu na 87,7 bodu. Celkový index dôvery v ekonomiku klesol o 2,7 bodu na 87 bodov z 89,7 bodu vo februári.
Index spotrebiteľskej dôvery klesol na 84 bodov z 85 bodov v marci, uviedol Český štatistický úrad (ČSÚ). Index sa dostal na najnižšiu úroveň od novembra 2021, keď dosiahol 83,4 bodu.
Spotrebitelia sa čoraz viac obávajú negatívnych vplyvov koronakrízy na ekonomiku, takisto sa zvyšujú obavy z nárastu nezamestnanosti.
Index dôvery podnikateľov v marci padol o 2,9 bodu na 87,7 bodu. Celkový index dôvery v ekonomiku klesol o 2,7 bodu na 87 bodov z 89,7 bodu vo februári.