Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Ekonomika

Nálada českých spotrebiteľov vzrástla v apríli na 1,5-ročné maximum

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Dôvera sa zvýšila aj medzi podnikateľmi, pričom v tejto oblasti dosiahla 9-mesačné maximum.

Praha 24. apríla (TASR) - Nálada českých spotrebiteľov sa tento mesiac výrazne zlepšila a dosiahla najvyššiu úroveň za 1,5 roka. Dôvera sa zvýšila aj medzi podnikateľmi, pričom v tejto oblasti dosiahla 9-mesačné maximum. Uviedol to v pondelok Český štatistický úrad (ČSÚ), ktorého údaje zverejnil server tradingeconomics.

Index spotrebiteľskej dôvery v Česku dosiahol v apríli 92,9 bodu oproti 87,1 bodu v predchádzajúcom mesiaci. To je najvyššia hodnota indexu od októbra 2021.

Spotrebitelia sa v menšej miere obávajú zhoršenia celkovej ekonomickej situácie, navyše, lepšie hodnotili svoju súčasnú finančnú situáciu než za posledných 12 mesiacov. Okrem toho klesol počet domácností, ktoré očakávajú, že sa ich finančná situácia v nasledujúcom roku zhorší.

Popri spotrebiteľoch sa v Česku zlepšila aj nálada podnikateľov. Index podnikateľskej dôvery vzrástol v apríli na 98 bodov z 95,2 bodu v marci. Aprílová úroveň podnikateľskej dôvery je zasa najvyššia od júla minulého roka.

Nálada sa zlepšila naprieč všetkými odvetviami ekonomiky, pričom najvýraznejší rast zaznamenala v priemysle. Čiastkový index dôvery v tomto odvetví dosiahol 100 bodov, zatiaľ čo v predchádzajúcom mesiaci predstavoval 95,4 bodu. Zvýšil sa aj index dôvery v stavebníctve (zo 100,2 na 101,4 bodu), v obchode (z 99,6 na 100,2 bodu) aj v oblasti služieb, kde dosiahol 95,3 bodu, zatiaľ čo v marci predstavoval 93,8 bodu.