Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol vo Fínsku v novembri -12,4 bodu oproti októbrovej hodnote -12,6 bodu. Napriek zlepšeniu zostáva index hlboko v mínusových číslach, čo znamená pesimizmus.
Autor TASR
Helsinki 27. novembra (TASR) - Nálada fínskych spotrebiteľov sa tento mesiac mierne zlepšila, aj naďalej však pretrváva pesimizmus. Uviedol to v pondelok fínsky štatistický úrad. Vývoj dôvery v ekonomiku, a to zo strany podnikateľov, zverejnila v pondelok aj Konfederácia fínskeho priemyslu. Jej údaje poukázali na pokračovanie výrazne pesimistickej nálady medzi podnikateľmi, ktoré v novembri zotrvali na úrovni z predchádzajúceho mesiaca.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol vo Fínsku v novembri -12,4 bodu oproti októbrovej hodnote -12,6 bodu. Napriek zlepšeniu zostáva index hlboko v mínusových číslach, čo znamená pesimizmus. Navyše, je výrazne pod dlhodobým priemerom, ktorý predstavuje hodnotu -2,4 bodu.
Údaje o vývoji dôvery v ekonomiku zverejnila aj Konfederácia fínskeho priemyslu. Index podnikateľskej dôvery sa udržal v novembri na úrovni z predchádzajúceho mesiaca, teda -21 bodov. Aj v tomto prípade prevláda medzi podnikateľmi pesimizmus, pričom dlhodobý priemer predstavuje 1 bod. Pod stagnáciu sa podpísal fakt, že zatiaľ čo nálada v stavebníctve a maloobchode klesla, v oblasti služieb sa zvýšila.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol vo Fínsku v novembri -12,4 bodu oproti októbrovej hodnote -12,6 bodu. Napriek zlepšeniu zostáva index hlboko v mínusových číslach, čo znamená pesimizmus. Navyše, je výrazne pod dlhodobým priemerom, ktorý predstavuje hodnotu -2,4 bodu.
Údaje o vývoji dôvery v ekonomiku zverejnila aj Konfederácia fínskeho priemyslu. Index podnikateľskej dôvery sa udržal v novembri na úrovni z predchádzajúceho mesiaca, teda -21 bodov. Aj v tomto prípade prevláda medzi podnikateľmi pesimizmus, pričom dlhodobý priemer predstavuje 1 bod. Pod stagnáciu sa podpísal fakt, že zatiaľ čo nálada v stavebníctve a maloobchode klesla, v oblasti služieb sa zvýšila.