Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

Nálada francúzskych spotrebiteľov sa v marci nečakane zlepšila

Burzový maklér obchoduje na newyorskej burze cenných papierov v stredu 3. marca 2021, archívne foto. Foto: TASR/AP

Francúzi sú menej pesimistickí aj čo sa týka realizovania väčších nákupov. Príslušný podindex klesol v marci z -17 bodov na -15 bodov.

Paríž 30. marca (TASR) - Spotrebiteľská dôvera vo Francúzsku sa tento mesiac nečakane zvýšila a dosiahla trojmesačné maximum. Zlepšili sa najmä očakávania spotrebiteľov, čo sa týka ich budúcej finančnej situácie.

Ako v utorok uviedol francúzsky štatistický úrad, index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v marci 94 bodov oproti februárovej hodnote 91 bodov. Ekonómovia očakávali, že index zotrvá na februárovej úrovni.

Marcový údaj je najvyšší od decembra minulého roka, za ktorý index dosiahol 95 bodov. Aj naďalej však zotrváva pod dlhodobým priemerom na úrovni 100 bodov.

Podindex odrážajúci očakávania francúzskych spotrebiteľov v súvislosti s ich budúcou finančnou situáciou vzrástol z -8 bodov na -4 body. Dostal sa tak nad dlhodobý priemer. Rast zaznamenal aj podindex poukazujúci na predchádzajúcu finančnú situáciu domácností.

Francúzi sú menej pesimistickí aj čo sa týka realizovania väčších nákupov. Príslušný podindex klesol v marci z -17 bodov na -15 bodov.

Čiastočne sa zmiernili obavy, čo sa týka vývoja na trhu práce. Obavy z nezamestnanosti však aj naďalej zostávajú vysoké a príslušný podindex sa drží nad dlhodobým priemerom.