Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v apríli vo Francúzsku 90 bodov oproti 91 bodom v predchádzajúcom mesiaci.
Autor TASR
Paríž 26. apríla (TASR) - Nálada francúzskych spotrebiteľov tento mesiac nečakane klesla, pod čo sa podpísali obavy z ďalšieho vývoja ekonomiky a s nimi aj finančnej situácie domácností. Informoval o tom portál RTTNews, ktorý zverejnil najnovšie údaje francúzskeho štatistického úradu INSEE.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v apríli vo Francúzsku 90 bodov oproti 91 bodom v predchádzajúcom mesiaci. Analytici pritom počítali s ďalším rastom nálady a indexom na úrovni 92 bodov. Index tak naďalej zotrváva výrazne pod dlhodobým priemerom, ktorý predstavuje hodnota 100 bodov.
Domácnosti sú pesimistickejšie v súvislosti s očakávaniami ďalšieho vývoja ekonomickej situácie v krajine, ako aj očakávaniami vývoja ich vlastnej finančnej situácie. V prvom prípade dosiahol čiastkový index v apríli hodnotu -48 bodov, zatiaľ čo v marci predstavoval -42 bodov. V druhom prípade index dosiahol -12 bodov, čo je zhoršenie o tri body.
Na druhej strane sa zvýšila hodnota čiastkového indexu poukazujúceho na schopnosť domácností usporiť. Zatiaľ čo v marci dosiahol 7 bodov, v apríli sa zvýšil na 12 bodov. Navyše, mierne klesli obavy spotrebiteľov v oblasti nezamestnanosti. Index sledujúci očakávania nezamestnanosti v nasledujúcom období dosiahol 21 bodov. V marci to bolo 22 bodov.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v apríli vo Francúzsku 90 bodov oproti 91 bodom v predchádzajúcom mesiaci. Analytici pritom počítali s ďalším rastom nálady a indexom na úrovni 92 bodov. Index tak naďalej zotrváva výrazne pod dlhodobým priemerom, ktorý predstavuje hodnota 100 bodov.
Domácnosti sú pesimistickejšie v súvislosti s očakávaniami ďalšieho vývoja ekonomickej situácie v krajine, ako aj očakávaniami vývoja ich vlastnej finančnej situácie. V prvom prípade dosiahol čiastkový index v apríli hodnotu -48 bodov, zatiaľ čo v marci predstavoval -42 bodov. V druhom prípade index dosiahol -12 bodov, čo je zhoršenie o tri body.
Na druhej strane sa zvýšila hodnota čiastkového indexu poukazujúceho na schopnosť domácností usporiť. Zatiaľ čo v marci dosiahol 7 bodov, v apríli sa zvýšil na 12 bodov. Navyše, mierne klesli obavy spotrebiteľov v oblasti nezamestnanosti. Index sledujúci očakávania nezamestnanosti v nasledujúcom období dosiahol 21 bodov. V marci to bolo 22 bodov.