Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Nálada francúzskych spotrebiteľov vo februári klesla

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Celkový vývoj nálady ovplyvnilo najmä hodnotenie finančnej situácie domácností.

Paríž 24. februára (TASR) - Spotrebiteľská dôvera vo Francúzsku zaznamenala tento mesiac mierny pokles. Celkový vývoj nálady ovplyvnilo najmä hodnotenie finančnej situácie domácností. Uviedol to v piatok francúzsky štatistický úrad INSEE, ktorého údaje zverejnil portál RTTNews.

Index spotrebiteľskej dôvery klesol vo februári na 82 bodov z januárovej revidovanej hodnoty 83 bodov. Napriek poklesu nálady situácia je lepšia, než odhadovali analytici. Tí počítali s poklesom indexu na 80 bodov.

Zhoršilo sa najmä hodnotenie finančnej situácie spotrebiteľov. Čiastkový index poukazujúci na vývoj finančnej situácie v minulých mesiacoch klesol o dva body na -32 bodov a čiastkový index poukazujúci na finančné očakávania v nasledujúcom období zaznamenal pokles o jeden bod na -23 bodov.

Okrem toho index hodnotiaci záujem spotrebiteľov o šetrenie vzrástol vo februári na úroveň 37 bodov. To je najvyššia hodnota indexu od mája 2021. Na druhej strane, čiastkový index poukazujúci na samotnú schopnosť ušetriť v budúcich mesiacoch mierne klesol.