Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Nálada francúzskych spotrebiteľov vzrástla na 2,5-ročné maximum

Ilustračné foto. Foto: Teraz.sk - Hana Štefánková

Mierne sa zlepšili aj odhady, čo sa týka vývoja finančnej situácie domácností.

Paríž 28. augusta (TASR) - Nálada francúzskych spotrebiteľov zaznamenala tento mesiac rast na najvyššiu úroveň od začiatku vojny na Ukrajine, keď domácnosti dali najavo miernejší pesimizmus, čo sa týka ich životnej úrovne v minulom aj budúcom období. Okrem toho sú menej pesimistickí aj v súvislosti s nákupom finančne náročnejších položiek. Informoval o tom portál RTTNews, ktorý uverejnil najnovšie údaje francúzskeho štatistického úradu INSEE.

Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v auguste 92 bodov oproti 91 bodom v predchádzajúcom mesiaci. Údaj, ktorý je v súlade s očakávaniami ekonómov, je tak najvyšší od februára 2022. Na druhej strane je stále hlboko pod dlhodobým priemerom.

Prieskum ukázal, že Francúzi sú menej pesimistickí ohľadne životnej úrovne za posledných 12 mesiacov a rovnako sa zlepšili ich očakávania, čo sa týka životnej úrovne na najbližších 12 mesiacov. Index hodnotiaci životnú úroveň za predchádzajúce obdobie vzrástol o štyri body na -68 bodov a index odhadujúci životnú úroveň na nasledujúce obdobie zaznamenal rast o päť bodov na -45 bodov.

Mierne sa zlepšili aj odhady, čo sa týka vývoja finančnej situácie domácností. Príslušný čiastkový index vzrástol o jeden bod na -9 bodov. Okrem toho sú francúzski spotrebitelia menej pesimistickí ohľadne kúpy drahších položiek. Príslušný index sa mierne zvýšil a dosiahol -31 bodov.