Mierne vzrástol aj čiastkový index poukazujúci na ochotu nakupovať. Ten sa zvýšil z januárovej hodnoty -41 bodov na -37 bodov.
Autor TASR
Amsterdam 20. februára (TASR) - Nálada holandských spotrebiteľov sa vo februári opäť o niečo zlepšila a dosiahla takmer ročné maximum. Aj naďalej však prevažuje pesimizmus, pričom hlavný ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery je stále hlboko pod dlhodobým priemerom. Informovali o tom servery RTTNews a tradingeconomics, ktoré sa odvolali na najnovšie údaje holandského štatistického úradu.
Štatistici v pondelok uviedli, že index spotrebiteľskej dôvery dosiahol vo februári -44 bodov, zatiaľ čo v januári predstavoval -49 bodov. Februárová hodnota predstavuje najvyššiu náladu spotrebiteľov od marca minulého roka, v ktorom index dosiahol -39 bodov. Aj keď sa však index zvýšil, naďalej je hlboko pod 20-ročným priemerom, ktorý predstavuje hodnota -10 bodov.
Zmiernil sa najmä doterajší pesimizmus v súvislosti s celkovým vývojom ekonomiky a ochotou nakupovať. Čiastkový index ekonomickej klímy dosiahol vo februári -54 bodov, zatiaľ čo v januári predstavoval -62 bodov.
Mierne vzrástol aj čiastkový index poukazujúci na ochotu nakupovať. Ten sa zvýšil z januárovej hodnoty -41 bodov na -37 bodov.
Štatistici v pondelok uviedli, že index spotrebiteľskej dôvery dosiahol vo februári -44 bodov, zatiaľ čo v januári predstavoval -49 bodov. Februárová hodnota predstavuje najvyššiu náladu spotrebiteľov od marca minulého roka, v ktorom index dosiahol -39 bodov. Aj keď sa však index zvýšil, naďalej je hlboko pod 20-ročným priemerom, ktorý predstavuje hodnota -10 bodov.
Zmiernil sa najmä doterajší pesimizmus v súvislosti s celkovým vývojom ekonomiky a ochotou nakupovať. Čiastkový index ekonomickej klímy dosiahol vo februári -54 bodov, zatiaľ čo v januári predstavoval -62 bodov.
Mierne vzrástol aj čiastkový index poukazujúci na ochotu nakupovať. Ten sa zvýšil z januárovej hodnoty -41 bodov na -37 bodov.