Perspektívny index spotrebiteľskej dôvery spoločnosti GfK pre jún v súlade s očakávaniami vzrástol na -26 bodov z -26,6 bodu v máji.
Autor TASR
Berlín 25. mája (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov by sa v júni mala mierne zlepšiť po prepade na rekordné minimum v máji, ukázal prieskum poradenskej firmy GfK. Vysoká inflácia a vojna na Ukrajine však majú naďalej negatívny vplyv na výdavky domácností.
Perspektívny index spotrebiteľskej dôvery spoločnosti GfK pre jún v súlade s očakávaniami vzrástol na -26 bodov z -26,6 bodu v máji.
Index príjmových očakávaní sa zvýšil o 7,6 bodu na -23,7 bodu a index ekonomických očakávaní o 7,1 bodu na -9,3 bodu. Index ochoty nakupovať klesol o 0,5 bodu na -11,1 bodu.
"Aj napriek uvoľneniu pandemických reštrikcií vojna na Ukrajine a predovšetkým vysoká inflácia majú výrazný negatívny vplyv na náladu spotrebiteľov," uviedol expert GfK Rolf Bürkl.
Perspektívny index spotrebiteľskej dôvery spoločnosti GfK pre jún v súlade s očakávaniami vzrástol na -26 bodov z -26,6 bodu v máji.
Index príjmových očakávaní sa zvýšil o 7,6 bodu na -23,7 bodu a index ekonomických očakávaní o 7,1 bodu na -9,3 bodu. Index ochoty nakupovať klesol o 0,5 bodu na -11,1 bodu.
"Aj napriek uvoľneniu pandemických reštrikcií vojna na Ukrajine a predovšetkým vysoká inflácia majú výrazný negatívny vplyv na náladu spotrebiteľov," uviedol expert GfK Rolf Bürkl.