Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

Nálada nemeckých spotrebiteľov sa mierne zlepšila

Ilustračné foto. Foto: Teraz.sk - Hana Štefánková

Celkovo index dosiahol najvyššiu hodnotu od apríla 2022, hoci stále zostal na nízkej úrovni.

Berlín 29. októbra (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov pokračuje v miernom zlepšovaní, keďže domácnosti sú optimistickejšie, pokiaľ ide o očakávaný vývoj osobných príjmov. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA, ktorá sa v utorok odvolala na výsledky prieskumu spoločnosti GfK a inštitútu NIM.

Index spotrebiteľskej nálady GfK a NIM na mesiac november vzrástol na -18,3 bodu z októbrovej hodnoty -21 bodov. Príjmové čakávania aj ochota míňať na nákupy sa zvýšili druhý mesiac za sebou. Celkovo index dosiahol najvyššiu hodnotu od apríla 2022, hoci stále zostal na nízkej úrovni. Vedľajší index očakávaného vývoja ekonomiky na nasledujúcich 12 mesiacov v najnovšom prieskume opäť klesol, už tretíkrát po sebe. To zodpovedá vládnej prognóze oslabenia výkonu hospodárstva o 0,2 % v tomto roku.

"Neistota spôsobená krízami, vojnami a rastúcimi cenami je v súčasnosti stále veľmi výrazná a bráni tomu, aby sa naplno prejavili pozitívne faktory pre spotrebu, ako je napríklad citeľné zvýšenie reálnych príjmov," uviedol Rolf Buerkl, analytik NIM. Výraznejšie oživenie brzdia aj správy o rastúcom počte bankrotov podnikov a plány na znižovanie počtu pracovných miest alebo presun výroby do zahraničia, dodal.