Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 16. september 2024Meniny má Ľudmila
< sekcia Ekonomika

Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšuje

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Index spotrebiteľskej dôvery spoločnosti GfK a inštitútu NIM na mesiac august dosiahol -18,4 bodu po mierne revidovanej hodnote na mesiac júl -21,6 bodu.

Berlín 24. júla (TASR) - Po predchádzajúcom poklese sa nálada nemeckých spotrebiteľov opätovne zlepšuje, pričom výrazne sa zvýšili príjmové očakávania domácností. Informovala o tom agentúra Reuters.

Index spotrebiteľskej dôvery spoločnosti GfK a inštitútu NIM na mesiac august dosiahol -18,4 bodu po mierne revidovanej hodnote na mesiac júl -21,6 bodu. Pôvodne bol na júl stanovený index na úrovni -21,8 bodu.

Najnovšie údaje sú okrem toho omnoho lepšie, než očakávali analytici. Tí síce počítali so zlepšením nálady spotrebiteľov, predpokladali však, že zvýšenie bude miernejšie a index sa posunie iba na -21 bodov.

Výrazne sa zlepšili najmä očakávania spotrebiteľov, čo sa týka ich príjmov v nasledujúcich 12 mesiacoch. Okrem toho sa však zlepšili aj očakávania v súvislosti s ďalším vývojom ekonomiky a väčšia je i ochota spotrebiteľov nakupovať.

Podľa Rolfa Bürkla z NIM je však možné, že náladu výrazne ovplyvnila eufória spojená s Majstrovstvami Európy vo futbale. "Uvidíme, či tento efekt pretrvá alebo išlo iba o krátkodobú záležitosť," dodal.