Výhľadový index spotrebiteľskej dôvery GfK stagnuje, keď index pre január zostal na decembrovej úrovni 10,4 bodu. Ekonómovia počítali s poklesom na 10,3 bodu.
Autor TASR
Norimberg 21. decembra (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov na konci roka kolíše medzi dôverou a skepsou. Na jednej strane počítajú s nárastom príjmov, na strane druhej sa ich konjunkturálne očakávania zhoršili, rovnako ako klesla ich chuť nakupovať a sporiť, ukázal prieskum poradenskej spoločnosti GfK.
Výhľadový index spotrebiteľskej dôvery GfK stagnuje, keď index pre január zostal na decembrovej úrovni 10,4 bodu. Ekonómovia počítali s poklesom na 10,3 bodu.
Zhoršenie konjunkturálnych vyhliadok nemalo vplyv na osobné očakávania vďaka boomu na trhu práce. GfK predpokladá, že spotrebiteľské výdavky v Nemecku tento rok stúpnu o 1,5 %. Podľa firmy zostávajú vyhliadky pre rok 2019 takisto relatívne priaznivé.
Index ekonomických očakávaní klesol o 3,3 bodu na 14,1 bodu a dostal sa na najnižšiu úroveň od februára 2017, keď dosiahol 9,7 bodu, uviedla spoločnosť GfK. Dôvodom zníženia bol pokračujúci obchodný konflikt medzi USA, Čínou a Európskou úniou (EÚ) a neistota okolo brexitu.
Index príjmových očakávaní sa naopak zvýšil o 3,6 bodu na 53,8 bodu. Index ochoty nakupovať sa znížil o 4,4 bodu na 53,1 bodu.
Výhľadový index spotrebiteľskej dôvery GfK stagnuje, keď index pre január zostal na decembrovej úrovni 10,4 bodu. Ekonómovia počítali s poklesom na 10,3 bodu.
Zhoršenie konjunkturálnych vyhliadok nemalo vplyv na osobné očakávania vďaka boomu na trhu práce. GfK predpokladá, že spotrebiteľské výdavky v Nemecku tento rok stúpnu o 1,5 %. Podľa firmy zostávajú vyhliadky pre rok 2019 takisto relatívne priaznivé.
Index ekonomických očakávaní klesol o 3,3 bodu na 14,1 bodu a dostal sa na najnižšiu úroveň od februára 2017, keď dosiahol 9,7 bodu, uviedla spoločnosť GfK. Dôvodom zníženia bol pokračujúci obchodný konflikt medzi USA, Čínou a Európskou úniou (EÚ) a neistota okolo brexitu.
Index príjmových očakávaní sa naopak zvýšil o 3,6 bodu na 53,8 bodu. Index ochoty nakupovať sa znížil o 4,4 bodu na 53,1 bodu.