Konečné údaje o vývoji spotrebiteľskej dôvery za tento mesiac budú známe 27. marca. Vtedy ich EK zverejní spolu s údajmi o podnikateľskej dôvere.
Autor TASR
Brusel 20. marca (TASR) - Nálada spotrebiteľov v eurozóne sa po februári zlepšila aj v marci, pričom dosiahla najvyššiu úroveň za viac než dva roky. Navyše, údaje prekonali aj očakávania ekonómov. Poukázali na to v stredu zverejnené predbežné údaje Európskej komisie.
Predbežný index spotrebiteľskej dôvery v eurozóne dosiahol v marci -14,9 bodu oproti -15,5 bodu v predchádzajúcom mesiaci. Index sa síce naďalej pohybuje v mínusových číslach, čo znamená prevažovanie pesimizmu, jeho hodnota je však najvyššia od februára 2022, v ktorom index dosiahol -9,4 bodu. Zlepšenie nálady bolo okrem toho výraznejšie aj v porovnaní s očakávaniami ekonómov. Tí predpokladali, že index vzrastie miernejšie a dosiahne -15 bodov.
Aj v prípade Európskej únie sa nálada spotrebiteľov zlepšila. Príslušný index dosiahol -15,2 bodu, čo predstavuje zlepšenie o 0,6 percentuálneho bodu. Napriek rastu indexov však spotrebiteľská dôvera naďalej zostáva v obidvoch prípadoch hlboko pod dlhodobým priemerom, dodala Európska komisia (EK).
Konečné údaje o vývoji spotrebiteľskej dôvery za tento mesiac budú známe 27. marca. Vtedy ich EK zverejní spolu s údajmi o podnikateľskej dôvere.
Predbežný index spotrebiteľskej dôvery v eurozóne dosiahol v marci -14,9 bodu oproti -15,5 bodu v predchádzajúcom mesiaci. Index sa síce naďalej pohybuje v mínusových číslach, čo znamená prevažovanie pesimizmu, jeho hodnota je však najvyššia od februára 2022, v ktorom index dosiahol -9,4 bodu. Zlepšenie nálady bolo okrem toho výraznejšie aj v porovnaní s očakávaniami ekonómov. Tí predpokladali, že index vzrastie miernejšie a dosiahne -15 bodov.
Aj v prípade Európskej únie sa nálada spotrebiteľov zlepšila. Príslušný index dosiahol -15,2 bodu, čo predstavuje zlepšenie o 0,6 percentuálneho bodu. Napriek rastu indexov však spotrebiteľská dôvera naďalej zostáva v obidvoch prípadoch hlboko pod dlhodobým priemerom, dodala Európska komisia (EK).
Konečné údaje o vývoji spotrebiteľskej dôvery za tento mesiac budú známe 27. marca. Vtedy ich EK zverejní spolu s údajmi o podnikateľskej dôvere.