Predbežný index spotrebiteľskej dôvery v eurozóne dosiahol vo februári -15,5 bodu oproti -16,1 bodu v januári.
Autor TASR
Brusel 21. februára (TASR) - Po poklese v prvom mesiaci roka sa nálada spotrebiteľov v eurozóne vo februári zlepšila. Aj naďalej však prevažuje pesimizmus, ktorý je iba miernejší než pred mesiacom. Poukázali na to v stredu zverejnené predbežné údaje Európskej komisie. Informoval o tom portál RTTNews.
Predbežný index spotrebiteľskej dôvery v eurozóne dosiahol vo februári -15,5 bodu oproti -16,1 bodu v januári. Výsledok je lepší, než predpokladali analytici, ktorí očakávali rast indexu iba na -16 bodov.
Nálada spotrebiteľov sa zlepšila aj v prípade celej Európskej únie. Index dosiahol vo februári -15,8 bodu oproti -16,2 bodu v prvom mesiaci roka. Napriek rastu indexov však spotrebiteľská dôvera zostáva v obidvoch prípadoch hlboko pod dlhodobým priemerom, dodala EK.
Konečné údaje o vývoji spotrebiteľskej dôvery budú známe 28. februára. Vtedy ich Európska komisia zverejní spolu s údajmi o podnikateľskej dôvere.
Predbežný index spotrebiteľskej dôvery v eurozóne dosiahol vo februári -15,5 bodu oproti -16,1 bodu v januári. Výsledok je lepší, než predpokladali analytici, ktorí očakávali rast indexu iba na -16 bodov.
Nálada spotrebiteľov sa zlepšila aj v prípade celej Európskej únie. Index dosiahol vo februári -15,8 bodu oproti -16,2 bodu v prvom mesiaci roka. Napriek rastu indexov však spotrebiteľská dôvera zostáva v obidvoch prípadoch hlboko pod dlhodobým priemerom, dodala EK.
Konečné údaje o vývoji spotrebiteľskej dôvery budú známe 28. februára. Vtedy ich Európska komisia zverejní spolu s údajmi o podnikateľskej dôvere.