Index spotrebiteľskej dôvery podľa údajov Cenference Board dosiahol v júli 100,3 bodu, čo je zlepšenie oproti júnovej hodnote 97,8 bodu, ktorá bola upravená smerom nadol z pôvodného odhadu 100,4 bodu.
Autor TASR
Washington 30. júla (TASR) - Spotrebiteľská dôvera v USA sa tento mesiac zvýšila, hoci len vďaka revízii údajov z predchádzajúceho mesiaca. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá v utorok zverejnila výsledky prieskumu inštitútu Conference Board.
Index spotrebiteľskej dôvery podľa údajov Cenference Board dosiahol v júli 100,3 bodu, čo je zlepšenie oproti júnovej hodnote 97,8 bodu, ktorá bola upravená smerom nadol z pôvodného odhadu 100,4 bodu.
"Dôvera sa v júli zvýšila, ale nie natoľko, aby sa vymanila z úzkeho rozpätia, ktoré prevládalo počas posledných dvoch rokov," uviedla vo vyhlásení hlavná ekonómka Conference Board Dana Petersonová. "Aj keď spotrebitelia zostávajú relatívne pozitívne naladení vo vzťahu k trhu práce, zdá sa, že ich stále znepokojujú zvýšené ceny a úrokové sadzby a neistota ohľadom budúcnosti," dodala.
Pri pohľade do budúcnosti boli respondenti v aktuálnom prieskume o niečo menej pesimistickí ako v júni. "Očakávania budúcich príjmov sa mierne zlepšili, ale spotrebitelia naďalej vo všeobecnosti negatívne hodnotili budúce podmienky podnikania a zamestnanosti," uviedla Petersonová.
Index spotrebiteľskej dôvery podľa údajov Cenference Board dosiahol v júli 100,3 bodu, čo je zlepšenie oproti júnovej hodnote 97,8 bodu, ktorá bola upravená smerom nadol z pôvodného odhadu 100,4 bodu.
"Dôvera sa v júli zvýšila, ale nie natoľko, aby sa vymanila z úzkeho rozpätia, ktoré prevládalo počas posledných dvoch rokov," uviedla vo vyhlásení hlavná ekonómka Conference Board Dana Petersonová. "Aj keď spotrebitelia zostávajú relatívne pozitívne naladení vo vzťahu k trhu práce, zdá sa, že ich stále znepokojujú zvýšené ceny a úrokové sadzby a neistota ohľadom budúcnosti," dodala.
Pri pohľade do budúcnosti boli respondenti v aktuálnom prieskume o niečo menej pesimistickí ako v júni. "Očakávania budúcich príjmov sa mierne zlepšili, ale spotrebitelia naďalej vo všeobecnosti negatívne hodnotili budúce podmienky podnikania a zamestnanosti," uviedla Petersonová.