Index spotrebiteľskej dôvery z dielne Conference Board zaznamenal v máji prekvapivý nárast na 102,0 bodu napriek očakávaniam analytikov, ktorí predpokladali pokles z aprílovej úrovne 97,5 bodu.
Autor TASR
Washington 28. mája (TASR) - Nálada spotrebiteľov v USA sa tento mesiac zlepšila. Dôvodom boli najmä pozitívnejšie očakávania týkajúce sa vývoja na trhu práce. TASR o tom informuje na základe správy agentúry AFP, ktorá sa odvolala na v utorok zverejnené výsledky prieskumu inštitútu Conference Board.
Index spotrebiteľskej dôvery z dielne Conference Board zaznamenal v máji prekvapivý nárast na 102,0 bodu napriek očakávaniam analytikov, ktorí predpokladali pokles z aprílovej úrovne 97,5 bodu. "Dôvera sa v máji zlepšila po troch po sebe nasledujúcich mesiacoch poklesu," uviedla hlavná ekonómka inštitútu Dana Petersonová.
Aj keď spotrebitelia boli menej optimistickí, pokiaľ ide o súčasné podnikateľské podmienky, silný trh práce naďalej prispieval k celkovo pozitívnemu hodnoteniu súčasnej situácie, dodala. Zároveň podľa nej opäť klesol podiel respondentov, ktorí očakávajú zhoršenie budúcich podmienok, dostupnosti pracovných miest a príjmov.
Spotrebitelia sa však stále obávajú inflácie, pričom očakávania rastu cien sa zvýšili. Prieskum tiež odhalil možné oživenie obáv z recesie, upozornila Petersonová s tým, že v porovnaní s aprílovým prieskumom považuje viac ľudí pokles výkonu ekonomiky v nasledujúcich 12 mesiacoch za pravdepodobný.
Index spotrebiteľskej dôvery z dielne Conference Board zaznamenal v máji prekvapivý nárast na 102,0 bodu napriek očakávaniam analytikov, ktorí predpokladali pokles z aprílovej úrovne 97,5 bodu. "Dôvera sa v máji zlepšila po troch po sebe nasledujúcich mesiacoch poklesu," uviedla hlavná ekonómka inštitútu Dana Petersonová.
Aj keď spotrebitelia boli menej optimistickí, pokiaľ ide o súčasné podnikateľské podmienky, silný trh práce naďalej prispieval k celkovo pozitívnemu hodnoteniu súčasnej situácie, dodala. Zároveň podľa nej opäť klesol podiel respondentov, ktorí očakávajú zhoršenie budúcich podmienok, dostupnosti pracovných miest a príjmov.
Spotrebitelia sa však stále obávajú inflácie, pričom očakávania rastu cien sa zvýšili. Prieskum tiež odhalil možné oživenie obáv z recesie, upozornila Petersonová s tým, že v porovnaní s aprílovým prieskumom považuje viac ľudí pokles výkonu ekonomiky v nasledujúcich 12 mesiacoch za pravdepodobný.