Index spotrebiteľskej dôvery je pozorne sledovaným ukazovateľom, keďže signalizuje vývoj spotrebiteľských výdavkov, na ktoré v USA pripadá okolo 70 % ekonomickej aktivity.
Autor TASR
Washington 27. marca (TASR) - Nálada spotrebiteľov v USA sa v marci nečakane zhoršila po dvoch mesiacoch rastu.
Index spotrebiteľskej dôvery Conference Board v marci klesol na 127,7 bodu zo 130 bodov vo februári. Vo februári sa index dostal najvyššie od roku 2000. Ekonómovia počítali v marci s ďalším zlepšením, keď prognózovali zvýšenie indexu na 131 bodov.
Index spotrebiteľskej dôvery je pozorne sledovaným ukazovateľom, keďže signalizuje vývoj spotrebiteľských výdavkov, na ktoré v USA pripadá okolo 70 % ekonomickej aktivity.
Index hodnotenia aktuálnej situácie sa v marci znížil na 159,9 bodu zo 161,2 bodu a index očakávaní klesol na 106,2 bodu zo 109,2 bodu vo februári.
Index spotrebiteľskej dôvery Conference Board v marci klesol na 127,7 bodu zo 130 bodov vo februári. Vo februári sa index dostal najvyššie od roku 2000. Ekonómovia počítali v marci s ďalším zlepšením, keď prognózovali zvýšenie indexu na 131 bodov.
Index spotrebiteľskej dôvery je pozorne sledovaným ukazovateľom, keďže signalizuje vývoj spotrebiteľských výdavkov, na ktoré v USA pripadá okolo 70 % ekonomickej aktivity.
Index hodnotenia aktuálnej situácie sa v marci znížil na 159,9 bodu zo 161,2 bodu a index očakávaní klesol na 106,2 bodu zo 109,2 bodu vo februári.