Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Ekonomika

Nálady spotrebiteľov v Nemecku sa zlepšujú

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Výsledok je pre ekonómov prekvapením, keďže počítali so zhoršením spotrebiteľskej dôvery.

Berlín 28. marca (TASR) - Spotrebiteľská dôvera v Nemecku by mala v nasledujúcom mesiaci zaznamenať mierny rast, ukázali v stredu zverejnené údaje inštitútu pre výskum trhu GfK. Výsledok je pre ekonómov prekvapením, keďže počítali so zhoršením spotrebiteľskej dôvery.

Index spotrebiteľskej dôvery na mesiac apríl, ktorý zostavuje inštitút GfK, nečakane vzrástol o 0,1 bodu na 10,9 bodu. Očakávalo sa, že zaznamená pokles na 10,7 bodu.

Pod celkový index sa podpísali všetky kľúčové podindexy. Vzrástol čiastkový index ekonomických očakávaní, čiastkový index príjmových očakávaní, ako aj podindex ochoty nakupovať. Vzhľadom na stabilný rast ekonomiky nemeckí spotrebitelia predpokladajú rast príjmov, čo zasa podporuje ich ochotu nakupovať.