Európska únia (EÚ) plánuje zaviesť od budúceho mesiaca vysoké clá na elektrické vozidlá vyrobené v Číne.
Autor TASR
Amsterdam 11. októbra (TASR) - Obchodné napätie medzi Čínou a Západom pribrzdilo investičné rozhodnutia a dlhodobejšie vyhliadky výrobcov automobilov, čo vytvára neistotu v tomto odvetví. Vyhlásil to v piatok Harold Goddijn, generálny riaditeľ holandskej spoločnosti TomTom, ktorá vyrába navigačné prístroje a softvér. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Európska únia (EÚ) plánuje zaviesť od budúceho mesiaca vysoké clá na elektrické vozidlá vyrobené v Číne. A americká administratíva navrhla prudké zvýšenie ciel na čínsky dovoz vrátane stopercentného cla na elektrické vozidlá. V tomto neistom prostredí musia zákazníci holandskej firmy prijať rozhodnutia o dlhodobých plánoch, pripomenul Goddijn.
Medzi klientov TomTom patria popredné automobilové skupiny Stellantis, Volkswagen či Renault. Spoločnosť vyvíja mapy pre autonómne riadenie s vysokým rozlíšením, ktoré integrujú spotrebiteľské údaje a pokročilé asistenčné systémy pre vodiča.
"Máme dobrú pozíciu aj v Číne pre exportné produkty, ale je ťažké pochopiť, ako to ovplyvní celkový obraz," povedal Goddijn.
TomTom očakáva, že trh v USA bude viac-menej uzavretý pre dovoz čínskych vozidiel, zatiaľ čo vplyv obchodného napätia na európske trhy je stále nejasný.
Podľa Goddijna slabý predaj áut je "krátkodobým výkyvom", z ktorého sa trh zotaví, aj keď situácia v automobilovom priemysle je oveľa nestabilnejšia ako v minulosti.
Dodal, že rok 2025 bude pre holandskú firmu dôležitým rokom, keďže sa od mnohých automobiliek očakáva, že budú rozhodovať o svojich nových platformách a obstarávaní nových technológií na roky 2026 a 2027.
Európska únia (EÚ) plánuje zaviesť od budúceho mesiaca vysoké clá na elektrické vozidlá vyrobené v Číne. A americká administratíva navrhla prudké zvýšenie ciel na čínsky dovoz vrátane stopercentného cla na elektrické vozidlá. V tomto neistom prostredí musia zákazníci holandskej firmy prijať rozhodnutia o dlhodobých plánoch, pripomenul Goddijn.
Medzi klientov TomTom patria popredné automobilové skupiny Stellantis, Volkswagen či Renault. Spoločnosť vyvíja mapy pre autonómne riadenie s vysokým rozlíšením, ktoré integrujú spotrebiteľské údaje a pokročilé asistenčné systémy pre vodiča.
"Máme dobrú pozíciu aj v Číne pre exportné produkty, ale je ťažké pochopiť, ako to ovplyvní celkový obraz," povedal Goddijn.
TomTom očakáva, že trh v USA bude viac-menej uzavretý pre dovoz čínskych vozidiel, zatiaľ čo vplyv obchodného napätia na európske trhy je stále nejasný.
Podľa Goddijna slabý predaj áut je "krátkodobým výkyvom", z ktorého sa trh zotaví, aj keď situácia v automobilovom priemysle je oveľa nestabilnejšia ako v minulosti.
Dodal, že rok 2025 bude pre holandskú firmu dôležitým rokom, keďže sa od mnohých automobiliek očakáva, že budú rozhodovať o svojich nových platformách a obstarávaní nových technológií na roky 2026 a 2027.