Napriek úspešnému výsledku za 1. kvartál však analytici nepredpokladajú, že Volkswagen predstihne Toyotu aj v celoročnom hodnotení.
Autor TASR
Berlín 26. apríla (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen síce zápasí s dôsledkami rozsiahleho emisného škandálu, no napriek tomu zaznamenala za 1. kvartál pozíciu svetovej jednotky v predaji áut. Dopomohol jej k tomu pokles predaja japonskej automobilky Toyota. Informovala o tom agentúra DPA.
Toyota, najväčší konkurent Wolkswagenu, dnes oznámila, že jej predaj v 1. štvrťroku tohto roka klesol medziročne o 2,3 % na 2,46 milióna áut. Automobilka Volkswagen už minulý týždeň informovala, že v 1. kvartáli predala 2,51 milióna vozidiel, čo medziročne znamená rast o 0,8 %. Toyota svoj pokles predaja pripisuje najmä niekoľkodňovému prerušeniu výroby v domácich závodoch vo februári.
Na druhej strane VW zaznamenal v prvých troch mesiacoch roka zvýšenie predaja na kľúčovom čínskom trhu. Predaj áut nemeckej spoločnosti sa v Číne v 1. kvartáli zvýšil o 6,4 %. Vzrástol aj predaj v západnej Európe či krajinách Ázie a Tichomoria.
Napriek úspešnému výsledku za 1. kvartál však analytici nepredpokladajú, že Volkswagen predstihne Toyotu aj v celoročnom hodnotení. Firma sa bude musieť v nasledujúcom období zaoberať najmä dôsledkami emisného škandálu, na riešenie ktorého vyčlenila rezervy presahujúce 16 miliárd eur.
Toyota, najväčší konkurent Wolkswagenu, dnes oznámila, že jej predaj v 1. štvrťroku tohto roka klesol medziročne o 2,3 % na 2,46 milióna áut. Automobilka Volkswagen už minulý týždeň informovala, že v 1. kvartáli predala 2,51 milióna vozidiel, čo medziročne znamená rast o 0,8 %. Toyota svoj pokles predaja pripisuje najmä niekoľkodňovému prerušeniu výroby v domácich závodoch vo februári.
Na druhej strane VW zaznamenal v prvých troch mesiacoch roka zvýšenie predaja na kľúčovom čínskom trhu. Predaj áut nemeckej spoločnosti sa v Číne v 1. kvartáli zvýšil o 6,4 %. Vzrástol aj predaj v západnej Európe či krajinách Ázie a Tichomoria.
Napriek úspešnému výsledku za 1. kvartál však analytici nepredpokladajú, že Volkswagen predstihne Toyotu aj v celoročnom hodnotení. Firma sa bude musieť v nasledujúcom období zaoberať najmä dôsledkami emisného škandálu, na riešenie ktorého vyčlenila rezervy presahujúce 16 miliárd eur.