Od 1. augusta platí prechodné obdobie, počas ktorého sa právnické osoby môžu prihlasovať do svojich elektronických schránok.
Autor TASR
Bratislava 6. septembra (TASR) – Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) je pripravená v prípade zmeny zákona od 1. januára 2017 reagovať na legislatívne úpravy súvisiace s elektronickými schránkami, ktoré navrhol podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini (Smer-SD).
Agentúra pripomenula, že ak by Pellegriniho návrh v parlamente prešiel, povinná aktivácia elektronických schránok by sa týkala len právnických osôb, ktoré majú v registroch štátu všetky údaje správne. Všetkým ostatným právnickým osobám sa schránka automaticky aktivuje až 30 dní po tom, ako register právnických osôb dostane správne údaje.
Od 1. augusta platí prechodné obdobie, počas ktorého sa právnické osoby môžu prihlasovať do svojich elektronických schránok. K dnešnému dňu NASES zriadila celkovo 5.677.528 takýchto schránok, z toho takmer štvrť milióna pre spoločnosti zapísané v obchodnom registri. „Na doručovanie si schránku aktivovalo 4113 právnických osôb, čo je za posledný mesiac nárast o 1590 aktivácií,“ priblížil generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár.
Zároveň vyzval štatutárnych zástupcov právnických osôb, aby si čo najskôr vybavili občiansky preukaz s čipom, bezpečnostný osobný kód a nenechávali si prihlásenie do elektronickej schránky na poslednú chvíľu. Dodal, že agentúra im je pripravená pri aktivácii schránky a jej využívaní pomôcť. Môžu zavolať v pracovné dni od 8.00 h do 18.00 h na ústredné kontaktné centrum, kde im operátori zodpovedia na všetky otázky.
V uplynulých dňoch NASES sprehľadnila aj notifikácie na doručené správy v elektronickej schránke. Kým donedávna osobe, ktorá schránku využíva, prišla len informácia o novej správe, od septembra bude vedieť, kto je odosielateľom a aký je predmet správy. Z elektronických schránok si ich užívatelia môžu aktivovať bezplatné notifikácie nielen na e-mail, ale aj na mobilný telefón prostredníctvom SMS.
Agentúra pripomenula, že ak by Pellegriniho návrh v parlamente prešiel, povinná aktivácia elektronických schránok by sa týkala len právnických osôb, ktoré majú v registroch štátu všetky údaje správne. Všetkým ostatným právnickým osobám sa schránka automaticky aktivuje až 30 dní po tom, ako register právnických osôb dostane správne údaje.
Od 1. augusta platí prechodné obdobie, počas ktorého sa právnické osoby môžu prihlasovať do svojich elektronických schránok. K dnešnému dňu NASES zriadila celkovo 5.677.528 takýchto schránok, z toho takmer štvrť milióna pre spoločnosti zapísané v obchodnom registri. „Na doručovanie si schránku aktivovalo 4113 právnických osôb, čo je za posledný mesiac nárast o 1590 aktivácií,“ priblížil generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár.
Zároveň vyzval štatutárnych zástupcov právnických osôb, aby si čo najskôr vybavili občiansky preukaz s čipom, bezpečnostný osobný kód a nenechávali si prihlásenie do elektronickej schránky na poslednú chvíľu. Dodal, že agentúra im je pripravená pri aktivácii schránky a jej využívaní pomôcť. Môžu zavolať v pracovné dni od 8.00 h do 18.00 h na ústredné kontaktné centrum, kde im operátori zodpovedia na všetky otázky.
V uplynulých dňoch NASES sprehľadnila aj notifikácie na doručené správy v elektronickej schránke. Kým donedávna osobe, ktorá schránku využíva, prišla len informácia o novej správe, od septembra bude vedieť, kto je odosielateľom a aký je predmet správy. Z elektronických schránok si ich užívatelia môžu aktivovať bezplatné notifikácie nielen na e-mail, ale aj na mobilný telefón prostredníctvom SMS.