Podnety na vytváranie takzvaných rozvojových tém, a teda nových funkcií, získavala agentúra priamo od používateľov.
Autor TASR
Bratislava 14. augusta (TASR) - Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) posledné mesiace skúmala používateľské správanie a vylepšovala funkcie v e-schránkach na Ústrednom portáli verejnej správy a testovala realizované zmeny. Vylepšenia vznikali v spolupráci s UX dizajnérmi, ktorí sa zaoberajú intuitívnym používaním produktov, ale napríklad aj v spolupráci so zrakovo postihnutými užívateľmi, informovala v stredu NASES.
"V oblasti realizovaných zmien NASES postupovala v súlade s výsledkami guerilla testovaní, pri ktorých sa overuje kvalita riešení priamo v uliciach, ďalej sledovala výsledky kvalitatívnych testovaní či klik testov, ktoré poukázali na reálne potreby užívateľov," povedal generálny riaditeľ NASES Peter Ďurica.
Podnety na vytváranie takzvaných rozvojových tém, a teda nových funkcií, získavala agentúra priamo od používateľov. Tí popisovali problémy pri práci s e-schránkou a agentúra vytvárala hypotézy, ktoré ich mohli vyriešiť. Najviac používateľov sa zapojilo do takzvaného kliktestingu, keď viac ako 500 osôb overovalo zrozumiteľnosť a správnosť umiestnenia funkcií.
Cieľom testovania so znevýhodnenými občanmi bolo identifikovať bariéry, ktoré sa nachádzajú na portáli slovensko.sk z pohľadu zrakovo hendikepovaného používateľa. Do testovania bola zapojená 38-ročná nevidiaca používateľka s humanitným vzdelaním. Respondentka počas testovania dostala päť úloh spojených s bežnou prácou v schránke.
Práce na vylepšeniach sú takmer na konci a ich výsledkom by mala byť intuitívnejšia a pohodlnejšia práca v prostredí elektronických schránok. Výsledky testov budú zapracované do systému a zverejnené v elektronických schránkach v priebehu leta.
"V oblasti realizovaných zmien NASES postupovala v súlade s výsledkami guerilla testovaní, pri ktorých sa overuje kvalita riešení priamo v uliciach, ďalej sledovala výsledky kvalitatívnych testovaní či klik testov, ktoré poukázali na reálne potreby užívateľov," povedal generálny riaditeľ NASES Peter Ďurica.
Podnety na vytváranie takzvaných rozvojových tém, a teda nových funkcií, získavala agentúra priamo od používateľov. Tí popisovali problémy pri práci s e-schránkou a agentúra vytvárala hypotézy, ktoré ich mohli vyriešiť. Najviac používateľov sa zapojilo do takzvaného kliktestingu, keď viac ako 500 osôb overovalo zrozumiteľnosť a správnosť umiestnenia funkcií.
Cieľom testovania so znevýhodnenými občanmi bolo identifikovať bariéry, ktoré sa nachádzajú na portáli slovensko.sk z pohľadu zrakovo hendikepovaného používateľa. Do testovania bola zapojená 38-ročná nevidiaca používateľka s humanitným vzdelaním. Respondentka počas testovania dostala päť úloh spojených s bežnou prácou v schránke.
Práce na vylepšeniach sú takmer na konci a ich výsledkom by mala byť intuitívnejšia a pohodlnejšia práca v prostredí elektronických schránok. Výsledky testov budú zapracované do systému a zverejnené v elektronických schránkach v priebehu leta.