Trh čelil podľa Štatistického úradu SR 17,5% priemernému nárastu inflácie potravín. Predajné ceny v METRO Slovakia sa zvýšili len o 12%.
Autor OTS
Bratislava 26. januára (OTS) - Tento relatívne nižší nárast svedčí o snahe udržať ceny čo najstabilnejšie a minimalizovať vplyv inflačných tlakov na zákazníkov. Aj v tomto roku sa hovorí o rastúcich cenách surovín, nákladoch na dopravu a rastúcich nákladoch na energie. Každodenná prax ukazuje, že táto situácia už dlhší čas ovplyvňuje majiteľov reštaurácií a malých podnikov.
"Zvýšenie odolnosti našich zákazníkov voči vnútorným a vonkajším faktorom sa pre nás v týchto časoch stalo prioritou. Spájame približne 800 rôznych dodávateľov výrobkov a surovín s väčšinou malých a stredných podnikov. Medzi našich zákazníkov patrí takmer 6 000 reštaurácií, viac ako 2 300 hotelov a ubytovacích zariadení. Nakupuje u nás približne 570 cateringových spoločností a tisíce malých a stredných maloobchodných prevádzok. Sme prepojení s celým ekosystémom. Od februára 2023 sme preto nanovo zaviedli program Kúp viac, plať menej. Zaradili sme doň najobľúbenejšie značky a viac ako 5 000 produktov, ktoré sú pre podnikanie našich klientov kľúčové. Ponuku produktov v rámci tohto programu prispôsobujeme nákupnému košíku zákazníkov, pravidelne ju prehodnocujeme a v prípade potreby upravujeme. Naším cieľom je pre našich partnerov zabezpečiť absolútnu cenovú konkurencieschopnosť a efektívnosť nákladov," vysvetľuje Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO Slovakia. Aj napriek inflačnej situácii získalo METRO Slovakia významný trhový podiel v porovnaní s konkurenciou.
Program Kúp viac, plať menej je navrhnutý presne na mieru potrieb profesionálnych zákazníkov primárne zo segmentu HoReCa a maloobchod. Jeho cieľom je zabezpečiť cenové zvýhodnenie pri kúpe väčšieho množstva produktov za stabilne výhodné ceny. Užitočným benefitom je fakt, že získavajú väčšiu kontrolu nad rastúcimi nákladmi. Pri vybraných tovaroch je tu možnosť kombinovať jednotlivé druhy alebo príchute výrobkov a dosiahnuť tak nižšiu druhú alebo tretiu cenovú úroveň. Orientáciu v predajniach pri hľadaní tovaru uľahčujú zelené cenovky s logom kampane + = - Kúp viac, plať menej. Kompletný prehľad o produktoch zaradených do programu uľahčuje mobilná aplikácia Moje METRO.
Foto: Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO Slovakia
Efektívna symbióza
Jednou z konkurenčných výhod METRO Slovakia je široký sortiment tovaru. Program Kúp viac, plať menej zahŕňa nielen privátne značky, ale aj mnohé výrobky dodávateľov a vyžaduje výrazné investície do cien vybraných výrobkov. „Naším cieľom je zabezpečiť pre tieto výrobky 100%-nú dostupnosť. Vďaka B2B zameraniu a vedúcej pozícii na trhu sme relevantným obchodným partnerom pre našich zákazníkov, ale aj dodávateľov. Program Kúp viac, plať menej by nebol možný bez angažovanosti a ochoty dodávateľov spolupracovať. Za mimoriadne dôležitú považujeme vzájomnú otvorenú komunikáciu a možnosť diskusie. Len tak je možné zachovať stabilne výhodné ceny pri vybraných produktoch,“ dodáva Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO Slovakia.
„360-stupňová zákaznícka podpora”
Program Kúp viac, plať menej nie je jedinou podporou pre slovenský gastro segment a maloobchod. B2B zákazníci napríklad oceňujú a efektívne využívajú službu akou je dovoz objednaného tovaru na nimi zvolenú adresu. V rámci projektu METRO Akadémia môžu šéfkuchári absolvovať vzdelávacie kurzy pod vedením špičkových slovenských odborníkov na gastro. Do ponuky rozvoja podnikateľského prostredia boli zaradené aj digitálne nástroje DISH pre prevádzky alebo aj možnosť premeny reštaurácie na udržateľnú. „METRO Slovakia sa snaží zviditeľniť slovenskú gastronómiu vo svete aj vďaka prestížnej medzinárodnej súťaži BOCUSE D’OR SLOVAKIA, ktorej sme generálnym partnerom. Pre našich zákazníkov z franchisingovej siete Môjobchod ponúkame poradenstvo pri zakladaní predajne, merchandisingu a marketingovú podporu,“ uzatvára Romain Vincent.
"Zvýšenie odolnosti našich zákazníkov voči vnútorným a vonkajším faktorom sa pre nás v týchto časoch stalo prioritou. Spájame približne 800 rôznych dodávateľov výrobkov a surovín s väčšinou malých a stredných podnikov. Medzi našich zákazníkov patrí takmer 6 000 reštaurácií, viac ako 2 300 hotelov a ubytovacích zariadení. Nakupuje u nás približne 570 cateringových spoločností a tisíce malých a stredných maloobchodných prevádzok. Sme prepojení s celým ekosystémom. Od februára 2023 sme preto nanovo zaviedli program Kúp viac, plať menej. Zaradili sme doň najobľúbenejšie značky a viac ako 5 000 produktov, ktoré sú pre podnikanie našich klientov kľúčové. Ponuku produktov v rámci tohto programu prispôsobujeme nákupnému košíku zákazníkov, pravidelne ju prehodnocujeme a v prípade potreby upravujeme. Naším cieľom je pre našich partnerov zabezpečiť absolútnu cenovú konkurencieschopnosť a efektívnosť nákladov," vysvetľuje Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO Slovakia. Aj napriek inflačnej situácii získalo METRO Slovakia významný trhový podiel v porovnaní s konkurenciou.
Program Kúp viac, plať menej je navrhnutý presne na mieru potrieb profesionálnych zákazníkov primárne zo segmentu HoReCa a maloobchod. Jeho cieľom je zabezpečiť cenové zvýhodnenie pri kúpe väčšieho množstva produktov za stabilne výhodné ceny. Užitočným benefitom je fakt, že získavajú väčšiu kontrolu nad rastúcimi nákladmi. Pri vybraných tovaroch je tu možnosť kombinovať jednotlivé druhy alebo príchute výrobkov a dosiahnuť tak nižšiu druhú alebo tretiu cenovú úroveň. Orientáciu v predajniach pri hľadaní tovaru uľahčujú zelené cenovky s logom kampane + = - Kúp viac, plať menej. Kompletný prehľad o produktoch zaradených do programu uľahčuje mobilná aplikácia Moje METRO.
Foto: Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO Slovakia
Efektívna symbióza
Jednou z konkurenčných výhod METRO Slovakia je široký sortiment tovaru. Program Kúp viac, plať menej zahŕňa nielen privátne značky, ale aj mnohé výrobky dodávateľov a vyžaduje výrazné investície do cien vybraných výrobkov. „Naším cieľom je zabezpečiť pre tieto výrobky 100%-nú dostupnosť. Vďaka B2B zameraniu a vedúcej pozícii na trhu sme relevantným obchodným partnerom pre našich zákazníkov, ale aj dodávateľov. Program Kúp viac, plať menej by nebol možný bez angažovanosti a ochoty dodávateľov spolupracovať. Za mimoriadne dôležitú považujeme vzájomnú otvorenú komunikáciu a možnosť diskusie. Len tak je možné zachovať stabilne výhodné ceny pri vybraných produktoch,“ dodáva Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO Slovakia.
„360-stupňová zákaznícka podpora”
Program Kúp viac, plať menej nie je jedinou podporou pre slovenský gastro segment a maloobchod. B2B zákazníci napríklad oceňujú a efektívne využívajú službu akou je dovoz objednaného tovaru na nimi zvolenú adresu. V rámci projektu METRO Akadémia môžu šéfkuchári absolvovať vzdelávacie kurzy pod vedením špičkových slovenských odborníkov na gastro. Do ponuky rozvoja podnikateľského prostredia boli zaradené aj digitálne nástroje DISH pre prevádzky alebo aj možnosť premeny reštaurácie na udržateľnú. „METRO Slovakia sa snaží zviditeľniť slovenskú gastronómiu vo svete aj vďaka prestížnej medzinárodnej súťaži BOCUSE D’OR SLOVAKIA, ktorej sme generálnym partnerom. Pre našich zákazníkov z franchisingovej siete Môjobchod ponúkame poradenstvo pri zakladaní predajne, merchandisingu a marketingovú podporu,“ uzatvára Romain Vincent.