UNAS má podozrenie, že po vyhlásení nového prevádzkovateľa mýtneho systému sa budú požadovať od štátu ďalšie nemalé financie na vytvorenie novších technológií.
Autor TASR
Bratislava 14. júna (TASR) – Cieľom podpísania memoranda medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a spoločnosťou SkyToll je stanovenie reálnej hodnoty jednotlivých častí súčasného mýtneho systému, prostredníctvom odborného znaleckého posudku vypracovaného znaleckým ústavom. Pre TASR to uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Reagovala tak na vyhlásenie Únie autodopravcov Slovenska (UNAS), ktorá je podpisom memoranda znepokojená.
"Memorandom sme si zabezpečili súčinnosť súčasného poskytovateľa pri vykonávaní komplexného auditu podniku," uviedla Žgravčáková. Odkúpenie súvisiacej časti podniku je podľa nej aplikovateľné len za predpokladu, "ak po posúdení ponúk predložených v plynúcich obstarávaniach bude odhadovaná kúpna cena časti podniku súčasného dodávateľa výrazne výhodnejšia ako vybudovanie komplexne nového mýtneho systému".
UNAS má však podozrenie, že po vyhlásení nového prevádzkovateľa mýtneho systému sa budú požadovať od štátu ďalšie nemalé financie na vytvorenie novších technológií. Autodopravcovia preto nesúhlasia, aby štát v zastúpení NDS odkupoval od SkyTollu zastaranú technológiu mýtneho systému.
NDS v rámci prípravy nového elektronického výberu mýta doteraz vyhlásila dve verejné obstarávania, ktoré aktuálne plynú. Priebežne však vyhodnocuje všetky varianty zabezpečenia elektronického výberu mýta po roku 2022. Práve due diligence má podľa diaľničiarov umožniť posúdiť efektivitu prípadného odkúpenia časti podniku súčasného dodávateľa v širších súvislostiach.
"Memorandom sme si zabezpečili súčinnosť súčasného poskytovateľa pri vykonávaní komplexného auditu podniku," uviedla Žgravčáková. Odkúpenie súvisiacej časti podniku je podľa nej aplikovateľné len za predpokladu, "ak po posúdení ponúk predložených v plynúcich obstarávaniach bude odhadovaná kúpna cena časti podniku súčasného dodávateľa výrazne výhodnejšia ako vybudovanie komplexne nového mýtneho systému".
UNAS má však podozrenie, že po vyhlásení nového prevádzkovateľa mýtneho systému sa budú požadovať od štátu ďalšie nemalé financie na vytvorenie novších technológií. Autodopravcovia preto nesúhlasia, aby štát v zastúpení NDS odkupoval od SkyTollu zastaranú technológiu mýtneho systému.
NDS v rámci prípravy nového elektronického výberu mýta doteraz vyhlásila dve verejné obstarávania, ktoré aktuálne plynú. Priebežne však vyhodnocuje všetky varianty zabezpečenia elektronického výberu mýta po roku 2022. Práve due diligence má podľa diaľničiarov umožniť posúdiť efektivitu prípadného odkúpenia časti podniku súčasného dodávateľa v širších súvislostiach.