Budúci rok diaľničiari plánujú súťaže zhruba za 140 miliónov eur.
Autor TASR
Bratislava 24. októbra (TASR) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánuje do konca tohto roka vypísať súťaže ešte zhruba za 40 miliónov eur. V budúcom roku má pripravené súťaže v objeme približne 140 miliónov eur. Skonštatoval to v pondelok investičný riaditeľ NDS Stanislav Beňo počas konferencie Stretnutie lídrov slovenského stavebníctva 2022/H2.
Beňo priblížil, že ešte do konca tohto roka prebiehajú dve verejné obstarávania na zákazky. Ide o stavbu R4 Prešov, severný obchvat, druhá etapa vo výške zhruba 263 miliónov eur a zároveň beží doba na predkladanie ponúk na stavbu Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové, časť technológia.
Budúci rok diaľničiari plánujú súťaže zhruba za 140 miliónov eur. Najväčšiu časť pritom podľa Beňa tvorí stavba R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, prvá etapa, ale sú to napríklad aj protihlukové steny na R1 či križovatky. Zároveň dodal, že majú byť vypísané aj súťaže na investičné stavby, respektíve rekonštrukcie, opravy z prevádzkového úseku, pričom sa plánuje približne 40 miliónov eur z vlastných zdrojov.
Beňo súčasne v súvislosti s metodickým pokynom, ktorý reaguje na nárast cien materiálov, uviedol, že NDS sa rozhodla ísť kombináciou súdnoznaleckej ceny a tzv. reindexácie. Ozrejmil, že v priebehu 30 dní oslovili zhotoviteľov na stavbách, pričom sa dohodli, aká skupina materiálov pôjde formou súdneho znaleckého posudku a určenia ceny. Následne diaľničiari vysúťažili spracovateľa posudku, mali tiež pracovné stretnutie so zhotoviteľmi, kde sa odsúhlasilo, že rešpektujú toto rozhodnutie.
Beňo priblížil, že ešte do konca tohto roka prebiehajú dve verejné obstarávania na zákazky. Ide o stavbu R4 Prešov, severný obchvat, druhá etapa vo výške zhruba 263 miliónov eur a zároveň beží doba na predkladanie ponúk na stavbu Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové, časť technológia.
Budúci rok diaľničiari plánujú súťaže zhruba za 140 miliónov eur. Najväčšiu časť pritom podľa Beňa tvorí stavba R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, prvá etapa, ale sú to napríklad aj protihlukové steny na R1 či križovatky. Zároveň dodal, že majú byť vypísané aj súťaže na investičné stavby, respektíve rekonštrukcie, opravy z prevádzkového úseku, pričom sa plánuje približne 40 miliónov eur z vlastných zdrojov.
Beňo súčasne v súvislosti s metodickým pokynom, ktorý reaguje na nárast cien materiálov, uviedol, že NDS sa rozhodla ísť kombináciou súdnoznaleckej ceny a tzv. reindexácie. Ozrejmil, že v priebehu 30 dní oslovili zhotoviteľov na stavbách, pričom sa dohodli, aká skupina materiálov pôjde formou súdneho znaleckého posudku a určenia ceny. Následne diaľničiari vysúťažili spracovateľa posudku, mali tiež pracovné stretnutie so zhotoviteľmi, kde sa odsúhlasilo, že rešpektujú toto rozhodnutie.