Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 20. november 2024Meniny má Félix
< sekcia Ekonomika

Dopyt po diaľničných známkach rastie, spolu s ním aj predaj a tržby

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavel Neubauer

Pre porovnanie NDS uviedla, že kým v apríli 2020 predala 83.013 kusov za zhruba 1,75 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty, v apríli tohto roka to už bolo 201.988 kusov za vyše 4,5 milióna eur.

Bratislava 3. júna (TASR) - Trend sa otočil a dopyt po diaľničných známkach po dobe stagnácie začal výrazne rásť. Spolu s ním aj predaj a tržby. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

"Pozitívnu zmenu sme zaznamenali už v marci, naplno sa však prejavila v apríli. Aprílové tržby vzrástli medziročne o 160 %, pričom počet predaných kusov známok bol v apríli medziročne vyšší o 143 %," vyčíslili diaľničiari.

Pre porovnanie NDS uviedla, že kým v apríli 2020 predala 83.013 kusov známok za zhruba 1,75 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), v apríli tohto roka to už bolo 201.988 kusov za viac než 4,5 milióna eur. "Aktuálne tržby sa tak už pohybujú na úrovni porovnateľnej s aprílom 2019, teda pred nástupom pandémie," podotkla hovorkyňa. Ak bude tento trend pokračovať, diaľničiari predpokladajú, že sa priaznivé čísla premietnu aj do celoročných tržieb, ktoré sú zatiaľ za prvé štyri mesiace medziročne nižšie o 25 %.

Najkupovanejšou elektronickou diaľničnou známkou bola v apríli 10-dňová známka (93.454 kusov). Za ňou skončili 365-dňová (80.653), 30-dňová (25.427) a ročná (2454). Na aprílových tržbách sa však najviac podieľala 365-dňová e-známka (3.360.806 eur), nasledovaná 10-dňovou (778.473 eur), 30-dňovou (296.732 eur) a ročnou známkou (102.255 eur).
Ilustračná snímka.
Foto: TASR- Štefan Puškáš

NDS poukázala i na to, že v priemere dve z troch predaných e-známok boli uhradené bezhotovostne. "Elektronicky, cez web www.eznamka.sk a mobilnú aplikáciu eznamka, bolo za prvé štyri mesiace predaných viac ako 51 % kusov elektronických diaľničných známok. Naopak, v apríli sme zaznamenali vyšší predaj na obchodných miestach (56 % kusov predaných elektronických diaľničných známok)," podotkla hovorkyňa.

Diaľničiari zároveň vyzývajú ľudí, ktorí sa po dlhšom čase vracajú na diaľnice, aby si nezabudli zaobstarať diaľničnú známku platnú na aktuálny rok. Pri nákupe by tiež mali byť motoristi pozorní pri zadávaní údajov, aby nedošlo k chybnému zadaniu evidenčného čísla vozidla, krajiny registrácie či typu známky. "Zároveň vám odporúčame uviesť svoj telefónny a e-mailový kontakt, na ktorý vám môžeme zaslať upozornenie o blížiacom sa konci platnosti známky," uzavrela hovorkyňa.