Nový úsek obchvatu Tvrdošína dlhý 5,6 kilometra by mal odľahčiť mesto od tranzitnej dopravy, zvýšiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
Autor TASR
Tvrdošín 19. novembra (TASR) – Stavbu obchvatu Tvrdošína už sprístupnili z oboch strán vrátane provizórneho premostenia rieky Orava. Podľa vedúcej oddelenia komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Evy Žgravčákovej sa začalo so zemnými prácami a budovaním násypov aj na hlavnej trase rýchlostnej cesty R3.
Aktuálne sa realizuje špeciálne zakladanie siedmich z desiatich mostov. "Ukončené sú preložky vodovodov, vysokotlakových plynovodov aj telekomunikačných káblových vedení. Na stavbe pracuje 110 pracovníkov. Hotovú R3 by mal zhotoviteľ odovzdať v roku 2023," uviedla Žgravčáková.
Po podpise zmluvy na výstavbu úseku R3 Tvrdošín – Nižná sa na stavbe uskutočnil pyrotechnický prieskum, archeologický výskum, vytýčenie stavby, výruby drevín, odhumusovanie, doplňujúci geotechnický prieskum a príprava zariadení staveniska. "V rámci pyrotechnického prieskumu sme preskúmali celé stavenisko, trvalé aj dočasné zábery pozemkov. Objavili sme niekoľko nálezov munície z obdobia druhej svetovej vojny, ktoré boli odborne zlikvidované za účasti polície. Išlo napríklad o delostrelecký granát, delostreleckú mínu či pancierovú päsť. Počas archeologického prieskumu sa nenašli žiadne artefakty," informovala Žgravčáková.
Doplnila, že nový úsek obchvatu Tvrdošína dlhý 5,6 kilometra odľahčí mesto od tranzitnej dopravy, zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. "Znížením hluku, prašnosti a vibrácií zlepší životné podmienky miestnym obyvateľom. Motoristom prinesie skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok," dodala Žgravčáková.
Aktuálne sa realizuje špeciálne zakladanie siedmich z desiatich mostov. "Ukončené sú preložky vodovodov, vysokotlakových plynovodov aj telekomunikačných káblových vedení. Na stavbe pracuje 110 pracovníkov. Hotovú R3 by mal zhotoviteľ odovzdať v roku 2023," uviedla Žgravčáková.
Po podpise zmluvy na výstavbu úseku R3 Tvrdošín – Nižná sa na stavbe uskutočnil pyrotechnický prieskum, archeologický výskum, vytýčenie stavby, výruby drevín, odhumusovanie, doplňujúci geotechnický prieskum a príprava zariadení staveniska. "V rámci pyrotechnického prieskumu sme preskúmali celé stavenisko, trvalé aj dočasné zábery pozemkov. Objavili sme niekoľko nálezov munície z obdobia druhej svetovej vojny, ktoré boli odborne zlikvidované za účasti polície. Išlo napríklad o delostrelecký granát, delostreleckú mínu či pancierovú päsť. Počas archeologického prieskumu sa nenašli žiadne artefakty," informovala Žgravčáková.
Doplnila, že nový úsek obchvatu Tvrdošína dlhý 5,6 kilometra odľahčí mesto od tranzitnej dopravy, zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. "Znížením hluku, prašnosti a vibrácií zlepší životné podmienky miestnym obyvateľom. Motoristom prinesie skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok," dodala Žgravčáková.