Prvá etapa úseku R4 Prešov, severný obchvat bude po dostavbe dlhá 4,3 km.
Autor TASR
Bratislava/Prešov 18. mája (TASR) – Razenie viac ako kilometer dlhého Tunela Bikoš odštartuje na konci mája. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS) s tým, že prerazenie predpokladá pred budúcoročným letom. Aktuálne sa nad portálom tunela buduje ochranný dáždnik. Tunel je súčasťou stavby severného obchvatu Prešova.
Na portáli Tunela Bikoš, rovnako ako aj pri iných tuneloch, osadí NDS sošku svätej Barbory. "Stará banícka tradícia totiž káže tunel posvätiť, aby na hladký a bezpečný priebeh razenia dohliadala patrónka baníkov," priblížila vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková. Tunel Bikoš bude dvojrúrový a jeho dĺžka by mala dosiahnuť 1155 m.
Prvá etapa úseku R4 Prešov, severný obchvat bude po dostavbe dlhá 4,3 km. Doposiaľ boli zrealizované výrub stromov, pyrotechnický prieskum, preložky väčšiny inžinierskych sietí a namontovalo sa dočasné premostenie cez Torysu. V súčasnosti sa budujú prístupové cesty k portálom Tunela Bikoš a priebežne sa pokračuje na realizácii spodnej stavby mostných objektov.
Po dobudovaní prvej etapy severného obchvatu Prešova ušetria podľa NDS motoristi takmer deväť minút v porovnaní s jazdou po pôvodných komunikáciách. "Hlavným prínosom R4 bude, že spolu s ďalším úsekom vo výstavbe D1 Prešov, západ - Prešov, juh vytvorí kompletný obchvat mesta a tranzit odkloníme mimo intravilánu," skonštatovala Žgravčáková.
Na portáli Tunela Bikoš, rovnako ako aj pri iných tuneloch, osadí NDS sošku svätej Barbory. "Stará banícka tradícia totiž káže tunel posvätiť, aby na hladký a bezpečný priebeh razenia dohliadala patrónka baníkov," priblížila vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková. Tunel Bikoš bude dvojrúrový a jeho dĺžka by mala dosiahnuť 1155 m.
Prvá etapa úseku R4 Prešov, severný obchvat bude po dostavbe dlhá 4,3 km. Doposiaľ boli zrealizované výrub stromov, pyrotechnický prieskum, preložky väčšiny inžinierskych sietí a namontovalo sa dočasné premostenie cez Torysu. V súčasnosti sa budujú prístupové cesty k portálom Tunela Bikoš a priebežne sa pokračuje na realizácii spodnej stavby mostných objektov.
Po dobudovaní prvej etapy severného obchvatu Prešova ušetria podľa NDS motoristi takmer deväť minút v porovnaní s jazdou po pôvodných komunikáciách. "Hlavným prínosom R4 bude, že spolu s ďalším úsekom vo výstavbe D1 Prešov, západ - Prešov, juh vytvorí kompletný obchvat mesta a tranzit odkloníme mimo intravilánu," skonštatovala Žgravčáková.