Diaľničiari priblížili, že pri výstavbe križovatky D1/D4 pokračujú práce na zhotovení obchádzkových trás.
Autor TASR
Bratislava 23. mája (TASR) - Práce na výstavbe rozšírenia diaľnice D1 od Bratislavy po Triblavinu pokračujú výstavbou mostných konštrukcií. Prvé nosníky plánujú diaľničiari pokladať v najbližších dňoch, stavebné práce si vyžiadajú obmedzenie dopravy na ceste Pri mlyne v bratislavských Vajnoroch. Výluka sa bude cez víkend 25. a 26. mája týkať úseku od Seneckej cesty po železničné priecestie. Vo štvrtok o tom informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
"Presun nosníkov a ich uloženie na mostnú konštrukciu budú vykonávať ťažké pracovné stroje a počas prác je z hľadiska bezpečnosti motoristov vylúčené, aby práce prebiehali bez odklonenia dopravy. Predmetná výluka v dĺžke 270 m medzi cestou I/61 (Senecká cesta) a železničným priecestím bude prebiehať v čase najnižšej dopravnej intenzity - v rámci víkendu 25. a 26. mája," spresnila NDS.
Diaľničiari priblížili, že pri výstavbe križovatky D1/D4 pokračujú práce na zhotovení obchádzkových trás. "Nové náhradné vetvy budú najskôr slúžiť pri presmerovaní tranzitu počas dvíhania, modernizácie a rozširovania D1. Neskôr to budú plnohodnotné vyraďovacie vetvy z D1 na križovatku D1/D4," uviedla NDS.
Podľa NDS práce na výstavbe rozšírenia D1 od Bratislavy po Triblavinu postupujú. V rámci stavebných prác bol odstránený most nad diaľnicou, vybudované už sú násypy a na nových mostoch je ukončené zakladanie. Aktuálne sa podľa diaľničiarov pracuje na častiach spodnej stavby a na častiach nosných konštrukcií.
Zmluvu na rozšírenie D1 a stavbu križovatky D1/D4 podpísala NDS koncom roka 2022 s poľskou firmou Budimex. Tá sa zaviazala postaviť 3,6-kilometrový úsek približne za tri roky. Zmluvná cena je zhruba 110 miliónov eur a stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu
"Presun nosníkov a ich uloženie na mostnú konštrukciu budú vykonávať ťažké pracovné stroje a počas prác je z hľadiska bezpečnosti motoristov vylúčené, aby práce prebiehali bez odklonenia dopravy. Predmetná výluka v dĺžke 270 m medzi cestou I/61 (Senecká cesta) a železničným priecestím bude prebiehať v čase najnižšej dopravnej intenzity - v rámci víkendu 25. a 26. mája," spresnila NDS.
Diaľničiari priblížili, že pri výstavbe križovatky D1/D4 pokračujú práce na zhotovení obchádzkových trás. "Nové náhradné vetvy budú najskôr slúžiť pri presmerovaní tranzitu počas dvíhania, modernizácie a rozširovania D1. Neskôr to budú plnohodnotné vyraďovacie vetvy z D1 na križovatku D1/D4," uviedla NDS.
Podľa NDS práce na výstavbe rozšírenia D1 od Bratislavy po Triblavinu postupujú. V rámci stavebných prác bol odstránený most nad diaľnicou, vybudované už sú násypy a na nových mostoch je ukončené zakladanie. Aktuálne sa podľa diaľničiarov pracuje na častiach spodnej stavby a na častiach nosných konštrukcií.
Zmluvu na rozšírenie D1 a stavbu križovatky D1/D4 podpísala NDS koncom roka 2022 s poľskou firmou Budimex. Tá sa zaviazala postaviť 3,6-kilometrový úsek približne za tri roky. Zmluvná cena je zhruba 110 miliónov eur a stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu