Diaľničný úsek s viac ako desaťkilometrovým tunelom v masíve Malých Karpát by mal byť dokončený v roku 2030.
Autor TASR
Bratislava 30. novembra (TASR) – S výstavbou diaľnice D4 v úseku Bratislava-Rača – Bratislava-Záhorská Bystrica, ktorá bude súčasťou obchvatu hlavného mesta SR, by sa malo začať v roku 2025, diaľničný úsek s viac ako desaťkilometrovým tunelom v masíve Malých Karpát by mal byť dokončený v roku 2030. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) to uviedla v projektovom zámere pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).
Zámer EIA zverejnilo na svojom webe Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR. V lehote 21 dní od zverejnenia zámeru (15.11.) ho môže verejnosť pripomienkovať. NDS vychádzala pri spracovaní materiálu z pripomienok, ktoré v roku 2012 v súvislosti s výstavbou diaľnice D4 Ivanka sever - Záhorská Bystrica vydalo MŽP k trase Rača-Záhorská Bystrica.
Aktuálny projekt ráta s dvomi variantmi riešenia.
Variant 1 predpokladá celkovú dĺžku úseku 12.417 m, tunel Karpaty má mať dĺžku 10.980 m. Tunel sa bude začínať pod východnými svahmi Vajnorskej hory a vyúsťovať bude severozápadne od obce Marianka. Od tohto miesta po už vybudovaný úsek medzi diaľničnými križovatkami Stupava a Záhorská Bystrica bude približne jeden kilometer diaľnice viesť po násype.
Vo variante 2 bude celková dĺžka tunela 10.500 m, západný portál bude umiestnený pri západnom okraji obytnej zástavby obce Marianka. Aj v tomto prípade sa ráta s tým, že posledný kilometer úseku, končiaci mimoúrovňovou križovatkou Záhorská Bystrica, má viesť po násype, vo výške maximálne šesť metrov. Celková dĺžka tohto variantu je 12.372 m.
Vo variante 1 sú predbežné náklady vyčíslené na viac ako 901 miliónov eur, vo variante 2 dosahujú odhadované náklady 733 miliónov eur.
Aktivisti z občianskeho združenia OZ Malé Karpaty opätovne upozornili na malú vzdialenosť diaľničného úseku od obce Marianka. "Diaľnica tak bude mať na obyvateľov výrazný vplyv nielen počas prevádzky, ale aj počas výstavby, keďže ide o najdlhší tunel na Slovensku," uviedol predseda OZ Dušan Statelov pre TASR.
Zámer EIA zverejnilo na svojom webe Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR. V lehote 21 dní od zverejnenia zámeru (15.11.) ho môže verejnosť pripomienkovať. NDS vychádzala pri spracovaní materiálu z pripomienok, ktoré v roku 2012 v súvislosti s výstavbou diaľnice D4 Ivanka sever - Záhorská Bystrica vydalo MŽP k trase Rača-Záhorská Bystrica.
Aktuálny projekt ráta s dvomi variantmi riešenia.
Variant 1 predpokladá celkovú dĺžku úseku 12.417 m, tunel Karpaty má mať dĺžku 10.980 m. Tunel sa bude začínať pod východnými svahmi Vajnorskej hory a vyúsťovať bude severozápadne od obce Marianka. Od tohto miesta po už vybudovaný úsek medzi diaľničnými križovatkami Stupava a Záhorská Bystrica bude približne jeden kilometer diaľnice viesť po násype.
Vo variante 2 bude celková dĺžka tunela 10.500 m, západný portál bude umiestnený pri západnom okraji obytnej zástavby obce Marianka. Aj v tomto prípade sa ráta s tým, že posledný kilometer úseku, končiaci mimoúrovňovou križovatkou Záhorská Bystrica, má viesť po násype, vo výške maximálne šesť metrov. Celková dĺžka tohto variantu je 12.372 m.
Vo variante 1 sú predbežné náklady vyčíslené na viac ako 901 miliónov eur, vo variante 2 dosahujú odhadované náklady 733 miliónov eur.
Aktivisti z občianskeho združenia OZ Malé Karpaty opätovne upozornili na malú vzdialenosť diaľničného úseku od obce Marianka. "Diaľnica tak bude mať na obyvateľov výrazný vplyv nielen počas prevádzky, ale aj počas výstavby, keďže ide o najdlhší tunel na Slovensku," uviedol predseda OZ Dušan Statelov pre TASR.