Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 5. november 2024Meniny má Imrich
< sekcia Ekonomika

NDS: Robotníkov pri opravách budú chrániť betónové zvodidlá

Ilustračná fotka. Foto: TASR – Milan Kapusta

Používať ich budú pri opravách, ktoré budú trvať viac ako 24 hodín.

Bratislava 30. mája (TASR) - Robotníkov pri opravách diaľničnej vozovky či mostných záverov budú chrániť betónové zvodidlá. Používať ich budú pri opravách, ktoré budú trvať viac ako 24 hodín. Informovala o tom vo štvrtok Národná diaľničná spoločnosť (NDS) s tým, že za posledné tri mesiace evidujú sedem prípadov, keď vozidlo narazilo do zabezpečovacieho auta NDS alebo Diaľničnej patroly.

"Nahrádza sa tak pôvodná ochrana pracoviska krycím vozidlom so šípkou. Opatrením sa zabráni vniknutiu vozidla či kamiónu do priestoru práce na ceste, znížia sa náklady na prípadné opravy či nákup nových krycích vozidiel a pozitívny efekt bude badateľný aj pri amortizácii vozidiel Národnej diaľničnej spoločnosti," informovala NDS.

Diaľničiari pripomenuli, že pracovisko na diaľnici a rýchlostnej ceste, kde sa vymieňa asfaltový koberec alebo opravuje most, je zabezpečené vyše desiatkou dopravných značiek. Tie upozorňujú vodičov na zníženú rýchlosť či preradenie do správneho jazdného pruhu. Pred pracovisko sa tiež umiestňujú výstražné smerovacie dosky či bezpečnostné prahy. Opatrenia budú doplnené o betónové zvodidlá, ktoré budú umiestnené šikmo cez jazdný pruh, v ktorom sa údržba alebo oprava vykonáva.

"Benefitom v kontexte ochrany našich zamestnancov je to, že betónové zvodidlo zabráni vniknutiu cudzieho vozidla do priestorov pracoviska a naše ťažké vozidlo či už s alebo bez vodiča tak nie je potrebné na pracovisku a môže vykonávať činnosť na inom mieste," vysvetlil prevádzkový riaditeľ NDS Rastislav Droppa. Ďalším bezpečnostným prvkom budú aj radary so zobrazením skutočnej jazdnej rýchlosti.

NDS v najbližších mesiacoch plánuje opravovať vozovky na malackej D2, trnavskej, považskej a liptovskej D1 či košickej rýchlostnej ceste R4. Na ôsmich mostoch plánujú vymieňať mostné závery a na štyroch mostoch budú upravovať zábradlie, opravovať odvodnenie či sanovať rímsy.