Benefitom a obrovským prínosom líniového riadenia dopravy je predovšetkým správne, včasné a efektívne vyhodnotenie všetkých nástrah, uviedla vedúca oddelenia komunikácie NDS Eva Žgravčáková.
Autor TASR
Bratislava 9. septembra (TASR) – Pracovná skupina aj s účasťou hlavného mesta Bratislava bude priebežne vyhodnocovať a analyzovať fungovanie systému líniového riadenia dopravy, ktoré Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spustila na úsekoch bratislavskej D1. Informovala o tom vedúca oddelenia komunikácie NDS Eva Žgravčáková s tým, že sa na tom zhodlo vedenie NDS po stretnutí s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.
"Benefitom a obrovským prínosom líniového riadenia dopravy, ktoré sme spustili na úsekoch bratislavskej D1, je predovšetkým správne, včasné a efektívne vyhodnotenie všetkých nástrah, ktoré by mohli ohroziť bezpečnosť a plynulosť dopravy na obchvate," zdôraznila Žgravčáková.
Na stretnutí s primátorom bola podľa jej slov otvorená aj problematika hroziaceho havarijného stavu zjazdových vetiev mosta Lanfranconi. Tie sú totiž v správe a majetku magistrátu, nie NDS. "Mesto sme upozornili na dôležitý fakt, že v prípade neriešenia tohto stavu a odďaľovania rekonštrukcie zo strany magistrátu hrozí kolaps dopravy, a preto podávame pomocnú ruku pri zabezpečení realizácie opravy zjazdov z mosta Lanfranconi," dodala.
Primátor pri zavedení nového systému vyjadril tiež obavy z možného obmedzenia až vylúčenia bratislavskej MHD z diaľničného obchvatu. "Som rád, že NDS aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR zastávajú rovnaký názor ako mesto, že prístup MHD na obchvat musí byť trvalo zachovaný, nakoľko vylúčenie MHD z obchvatu by znamenalo obrovské časové straty pre cestujúcich a pre niektoré linky neexistuje logická alternatíva," skonštatoval na sociálnej sieti Vallo.
Hlavné mesto podľa neho zároveň podporuje snahy ministerstva a diaľničnej spoločnosti o rozšírenie siete protihlukových zábran pozdĺž niektorých diaľničných úsekov v Bratislave. Tie predstavujú podľa jeho vyjadrení mimoriadnu hlukovú záťaž pre obyvateľov mesta.
"Benefitom a obrovským prínosom líniového riadenia dopravy, ktoré sme spustili na úsekoch bratislavskej D1, je predovšetkým správne, včasné a efektívne vyhodnotenie všetkých nástrah, ktoré by mohli ohroziť bezpečnosť a plynulosť dopravy na obchvate," zdôraznila Žgravčáková.
Na stretnutí s primátorom bola podľa jej slov otvorená aj problematika hroziaceho havarijného stavu zjazdových vetiev mosta Lanfranconi. Tie sú totiž v správe a majetku magistrátu, nie NDS. "Mesto sme upozornili na dôležitý fakt, že v prípade neriešenia tohto stavu a odďaľovania rekonštrukcie zo strany magistrátu hrozí kolaps dopravy, a preto podávame pomocnú ruku pri zabezpečení realizácie opravy zjazdov z mosta Lanfranconi," dodala.
Primátor pri zavedení nového systému vyjadril tiež obavy z možného obmedzenia až vylúčenia bratislavskej MHD z diaľničného obchvatu. "Som rád, že NDS aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR zastávajú rovnaký názor ako mesto, že prístup MHD na obchvat musí byť trvalo zachovaný, nakoľko vylúčenie MHD z obchvatu by znamenalo obrovské časové straty pre cestujúcich a pre niektoré linky neexistuje logická alternatíva," skonštatoval na sociálnej sieti Vallo.
Hlavné mesto podľa neho zároveň podporuje snahy ministerstva a diaľničnej spoločnosti o rozšírenie siete protihlukových zábran pozdĺž niektorých diaľničných úsekov v Bratislave. Tie predstavujú podľa jeho vyjadrení mimoriadnu hlukovú záťaž pre obyvateľov mesta.