Stavba zahŕňa 13,5 km dlhý úsek diaľnice vrátane ôsmich mostov (dva najdlhšie majú 947 metrov a 585 metrov) a 7,5 km dlhý tunel Višňové.
Autor TASR
Bratislava 24. novembra (TASR) - V diaľničnom tuneli Višňové je na celom úseku 7,5 kilometra (km) hotová takzvaná reprofilácia. Sekundárne ostenie, čiže finálny povrch tunela, je zabetónovaný na 460 klenbách z celkových 477. TASR o tom informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Doplnila, že na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s dĺžkou 13,5 kilometra je doteraz položených vyše 26.000 metrov štvorcových (m2) asfaltov, vybudovaných 2568 metrov novej kanalizácie, zrealizovaných viac ako 180.000 metrov kubických (m3) výkopov a 71.000 m3 násypov na diaľničnom telese. "Do tunela, mostov a múrov je zabudovaných viac ako 200.000 m3 betónu. Z celkovej dĺžky 4,7 km mostoviek na ôsmich mostoch je hotových už 3,3 km," uviedla hovorkyňa NDS.
Stavba zahŕňa 13,5 km dlhý úsek diaľnice vrátane ôsmich mostov (dva najdlhšie majú 947 metrov a 585 metrov) a 7,5 km dlhý tunel Višňové. "Na západe sa napojí na úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, na východe sa napojí na obchvat Vrútok a Martin. Po dokončení sa vytvorí kompletný obchvat Žiliny, ktorý zníži intenzitu dopravy v meste a zároveň ušetrí viac ako 20 minút cesty do Tatier. Okrem priamejšej trasy sa vodiči vyhnú aj častým dopravným komplikáciám na existujúcej ceste I/18 pod hradom Strečno," dodala Žgravčáková.
Doplnila, že na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s dĺžkou 13,5 kilometra je doteraz položených vyše 26.000 metrov štvorcových (m2) asfaltov, vybudovaných 2568 metrov novej kanalizácie, zrealizovaných viac ako 180.000 metrov kubických (m3) výkopov a 71.000 m3 násypov na diaľničnom telese. "Do tunela, mostov a múrov je zabudovaných viac ako 200.000 m3 betónu. Z celkovej dĺžky 4,7 km mostoviek na ôsmich mostoch je hotových už 3,3 km," uviedla hovorkyňa NDS.
Stavba zahŕňa 13,5 km dlhý úsek diaľnice vrátane ôsmich mostov (dva najdlhšie majú 947 metrov a 585 metrov) a 7,5 km dlhý tunel Višňové. "Na západe sa napojí na úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, na východe sa napojí na obchvat Vrútok a Martin. Po dokončení sa vytvorí kompletný obchvat Žiliny, ktorý zníži intenzitu dopravy v meste a zároveň ušetrí viac ako 20 minút cesty do Tatier. Okrem priamejšej trasy sa vodiči vyhnú aj častým dopravným komplikáciám na existujúcej ceste I/18 pod hradom Strečno," dodala Žgravčáková.