V roku 2022 bola priemerná denná intenzita na úseku tunela Branisko viac ako 16.000 vozidiel za 24 hodín. Vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je tak reálne na pláne, uviedla Žgravčáková.
Autor TASR
Prešov 27. apríla (TASR) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlásila verejnú súťaž na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre druhý profil D1 Beharovce — Branisko. Predmetom zákazky je štúdia v zmysle požadovaných variantov a alternatív projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1 a zákazka bude zahrňovať aj rekonštrukciu pravej tunelovej rúry. Odhadovaná hodnota zákazky je 235.000 eur. Ako TASR informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková, verejná súťaž bude zverejnená na portáli Úradu pre verejné obstarávanie.
"V roku 2022 bola priemerná denná intenzita na úseku tunela Branisko viac ako 16.000 vozidiel za 24 hodín. Vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je tak reálne na pláne. Analýzy nám už potvrdili, že výstavba ľavej rúry je technicky možná aj počas prevádzky pravej rúry. Po spracovaní zámeru EIA bude nasledovať proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania," uviedla Žgravčáková.
Tunel Branisko je jednorúrový tunel s dĺžkou 4975 metrov s obojsmernou premávkou. Je súčasťou úseku diaľnice D1 Beharovce – Branisko nachádzajúceho sa na severovýchode Slovenska, medzi okresmi Levoča a Prešov. Celý ťah diaľnice D1 je súčasťou európskeho medzinárodného cestného ťahu E50.
"V tuneli sa nachádza šesť núdzových zálivov, štyri jednostranné a dva obojstranné, 13 prepojení (únikových ciest) so súbežnou únikovou štôlňou, 22 núdzových SOS kabín a na každých 120 metroch sú umiestnené protipožiarne výklenky s hydrantmi," dodala Žgravčáková.
"V roku 2022 bola priemerná denná intenzita na úseku tunela Branisko viac ako 16.000 vozidiel za 24 hodín. Vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je tak reálne na pláne. Analýzy nám už potvrdili, že výstavba ľavej rúry je technicky možná aj počas prevádzky pravej rúry. Po spracovaní zámeru EIA bude nasledovať proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania," uviedla Žgravčáková.
Tunel Branisko je jednorúrový tunel s dĺžkou 4975 metrov s obojsmernou premávkou. Je súčasťou úseku diaľnice D1 Beharovce – Branisko nachádzajúceho sa na severovýchode Slovenska, medzi okresmi Levoča a Prešov. Celý ťah diaľnice D1 je súčasťou európskeho medzinárodného cestného ťahu E50.
"V tuneli sa nachádza šesť núdzových zálivov, štyri jednostranné a dva obojstranné, 13 prepojení (únikových ciest) so súbežnou únikovou štôlňou, 22 núdzových SOS kabín a na každých 120 metroch sú umiestnené protipožiarne výklenky s hydrantmi," dodala Žgravčáková.