Celková dĺžka úseku R3 je 5,6 kilometra. Bude na ňom 11 mostov a viac ako 1800 metrov protihlukových stien.
Autor TASR
,aktualizované Tvrdošín 6. júna (TASR) - Výstavba úseku rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná na Orave podľa predpokladov diaľničiarov potrvá až do roku 2024. Po kontrolnom dni na stavbe o tom v utorok informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková. Ide o niekoľkomesačný posun oproti naposledy avizovanému termínu dostavby.
Kontrolný deň na stavbe rýchlostného obchvatu Tvrdošína podľa Žgravčákovej potvrdil potrebu úpravy technológie a nutnosť banského prieskumu. Dôvodom sú mimoriadne zložité geologické pomery horninového masívu. "Na niektorých častiach úseku sa vyskytli horniny vyššej triedy ťažiteľnosti (tvrdšie, pozn. TASR) v porovnaní s predpokladmi z projektovej dokumentácie. S odstreľovaním horniny sa začne už v najbližších týždňoch," priblížila hovorkyňa.
Dodala, že o najnovších zisteniach informovali aj Žilinský samosprávny kraj (ŽSK).
Žgravčáková vysvetlila, že na časti úseku bolo potrebné urobiť aj pyrotechnický prieskum pred začatím prác a prekladaním plynovodov. "Preložky plynu a zmena technológie výstavby v súvislosti s tvrdšou horninou budú mať vplyv na termín ukončenia výstavby úseku aj na konečnú cenu diela," uviedla.
Celková dĺžka úseku R3 je 5,6 kilometra. Bude na ňom 11 mostov a viac ako 1800 metrov protihlukových stien. Výstavba obchvatu Tvrdošína sa začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy, motoristom prinesie skrátenie času jazdy.
Kontrolný deň na stavbe rýchlostného obchvatu Tvrdošína podľa Žgravčákovej potvrdil potrebu úpravy technológie a nutnosť banského prieskumu. Dôvodom sú mimoriadne zložité geologické pomery horninového masívu. "Na niektorých častiach úseku sa vyskytli horniny vyššej triedy ťažiteľnosti (tvrdšie, pozn. TASR) v porovnaní s predpokladmi z projektovej dokumentácie. S odstreľovaním horniny sa začne už v najbližších týždňoch," priblížila hovorkyňa.
Dodala, že o najnovších zisteniach informovali aj Žilinský samosprávny kraj (ŽSK).
Žgravčáková vysvetlila, že na časti úseku bolo potrebné urobiť aj pyrotechnický prieskum pred začatím prác a prekladaním plynovodov. "Preložky plynu a zmena technológie výstavby v súvislosti s tvrdšou horninou budú mať vplyv na termín ukončenia výstavby úseku aj na konečnú cenu diela," uviedla.
Celková dĺžka úseku R3 je 5,6 kilometra. Bude na ňom 11 mostov a viac ako 1800 metrov protihlukových stien. Výstavba obchvatu Tvrdošína sa začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy, motoristom prinesie skrátenie času jazdy.