Príjem Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) z predaja e-známok tak už v júli prekonal 65 miliónov eur.
Autor TASR
Bratislava 22. augusta (TASR) - Vodiči osobných áut kúpili do konca júla tohto roka celkovo vyše 2,5 milióna kusov elektronických diaľničných známok. Príjem Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) z predaja e-známok tak už v júli prekonal 65 miliónov eur. Pritom v roku 2015 bola táto úroveň podľa hovorkyne spoločnosti Michaely Michalovej dosiahnutá až v októbri.
"Najvyšší predaj sme dosiahli v kategórii ročných e-známok pre osobné vozidlá. Do konca mesiaca júl to bolo približne 950.000 kusov," vyčíslila Michalová. Približne 88 % majiteľov ročných e-známok jazdí podľa diaľničiarov na autách so slovenskými značkami.
"Pre porovnanie, v prvých siedmich mesiacoch roka 2015 sa predalo zhruba 808.000 kusov ročných diaľničných nálepiek pre osobné vozidlá, čo znamená nárast o 15 %," doplnila Michalová.
Zároveň sa do konca júla predalo zhruba 1,6 milióna kusov krátkodobých e-známok. "Z týchto desaťdňových a tridsaťdňových e-známok pre osobné vozidlá a prívesné vozíky bolo pre zahraničné evidenčné čísla áut nakúpených asi 1,05 milióna kusov e-známok, čiže zhruba 67 % z ich celkového množstva," doplnila hovorkyňa.
Cudzinci pritom podľa nej preferujú pri kúpe e-známky predajné miesta, teda poväčšine čerpacie stanice. Naopak, Slováci si zase obľúbili pohodlnú možnosť nákupu diaľničných známok prostredníctvom webovej stránky alebo mobilnej aplikácie. Vyše 30 % zákazníkov si totiž pred jazdou po diaľnici kúpi e-známku práve prostredníctvom týchto predajných kanálov.
"Najvyšší predaj sme dosiahli v kategórii ročných e-známok pre osobné vozidlá. Do konca mesiaca júl to bolo približne 950.000 kusov," vyčíslila Michalová. Približne 88 % majiteľov ročných e-známok jazdí podľa diaľničiarov na autách so slovenskými značkami.
"Pre porovnanie, v prvých siedmich mesiacoch roka 2015 sa predalo zhruba 808.000 kusov ročných diaľničných nálepiek pre osobné vozidlá, čo znamená nárast o 15 %," doplnila Michalová.
Zároveň sa do konca júla predalo zhruba 1,6 milióna kusov krátkodobých e-známok. "Z týchto desaťdňových a tridsaťdňových e-známok pre osobné vozidlá a prívesné vozíky bolo pre zahraničné evidenčné čísla áut nakúpených asi 1,05 milióna kusov e-známok, čiže zhruba 67 % z ich celkového množstva," doplnila hovorkyňa.
Cudzinci pritom podľa nej preferujú pri kúpe e-známky predajné miesta, teda poväčšine čerpacie stanice. Naopak, Slováci si zase obľúbili pohodlnú možnosť nákupu diaľničných známok prostredníctvom webovej stránky alebo mobilnej aplikácie. Vyše 30 % zákazníkov si totiž pred jazdou po diaľnici kúpi e-známku práve prostredníctvom týchto predajných kanálov.