V prípade obchvatu Prešova odhaduje NDS hodnotu zákazky vo výške 369,5 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.
Autor TASR
Bratislava 3. júna (TASR) - Stavebné spoločnosti môžu začať súperiť o výstavbu ďalších dvoch diaľničných úsekov na Slovensku. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) totiž vyhlásila súťaže na úseky D1 na východe krajiny. Konkrétne ide o úsek z Budimíra po Bidovce a o obchvat Prešova čiže úsek Prešov, západ - Prešov, juh.
V prípade obchvatu Prešova odhaduje NDS hodnotu zákazky vo výške 369,5 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Na úsek Budimír - Bidovce je to podľa hovorkyne diaľničnej spoločnosti Evy Žgravčákovej 209,4 milióna eur bez DPH.
Obchvat Prešova je takmer osemkilometrový diaľničný úsek. "Je jedným z posledných úsekov severnej diaľničnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami," priblížila Žgravčáková. Súčasťou tohto úseku je aj vyše dva kilometre dlhý dvojrúrový tunel Prešov.
Úsek sa začína v križovatke Vydumanec, kde sa napája na predchádzajúci úsek diaľnice D1 a rýchlostnú cestu R4. Následne prechádza v blízkosti obytnej zóny a vstupuje do tunela. Koniec tejto časti diaľnice je v križovatke Prešov za obcou Haniska, kde pokračuje úsek D1 Prešov, juh – Budimír. Výstavba tohto úseku by mala podľa predpokladov trvať štyri roky.
Diaľničný úsek z Budimíra po Bidovce bude zase v úseku od Budimíra po križovatku s rýchlostnou cestou R2 v Košických Oľšanoch v budúcnosti po dobudovaní rýchlostnej cesty R2 tvoriť juhovýchodný obchvat mesta Košice. Úsek pokračuje priamo za diaľnicou D1 Prešov, západ – Budimír. "Mesto Košice je napojené na diaľnicu v križovatke Budimír, ďalšie napojenie bude v križovatke Hrašovík pri obci Košické Oľšany, kde sa napojí aj rýchlostná cesta R2," opísala Žgravčáková. Úsek končí v križovatke Bidovce napojením sa na ďalší úsek D1 Bidovce – Dargov. Výstavba tohto úseku by mala podľa predpokladov trvať tri roky.
V prípade obchvatu Prešova odhaduje NDS hodnotu zákazky vo výške 369,5 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Na úsek Budimír - Bidovce je to podľa hovorkyne diaľničnej spoločnosti Evy Žgravčákovej 209,4 milióna eur bez DPH.
Obchvat Prešova je takmer osemkilometrový diaľničný úsek. "Je jedným z posledných úsekov severnej diaľničnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami," priblížila Žgravčáková. Súčasťou tohto úseku je aj vyše dva kilometre dlhý dvojrúrový tunel Prešov.
Úsek sa začína v križovatke Vydumanec, kde sa napája na predchádzajúci úsek diaľnice D1 a rýchlostnú cestu R4. Následne prechádza v blízkosti obytnej zóny a vstupuje do tunela. Koniec tejto časti diaľnice je v križovatke Prešov za obcou Haniska, kde pokračuje úsek D1 Prešov, juh – Budimír. Výstavba tohto úseku by mala podľa predpokladov trvať štyri roky.
Diaľničný úsek z Budimíra po Bidovce bude zase v úseku od Budimíra po križovatku s rýchlostnou cestou R2 v Košických Oľšanoch v budúcnosti po dobudovaní rýchlostnej cesty R2 tvoriť juhovýchodný obchvat mesta Košice. Úsek pokračuje priamo za diaľnicou D1 Prešov, západ – Budimír. "Mesto Košice je napojené na diaľnicu v križovatke Budimír, ďalšie napojenie bude v križovatke Hrašovík pri obci Košické Oľšany, kde sa napojí aj rýchlostná cesta R2," opísala Žgravčáková. Úsek končí v križovatke Bidovce napojením sa na ďalší úsek D1 Bidovce – Dargov. Výstavba tohto úseku by mala podľa predpokladov trvať tri roky.