Poukázali na to výsledky štúdie, ktorú uskutočnili poradenská firma Bearing Point a Handelsblatt Research Institute (HRI).
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 23. júla (TASR) - Nemeckí spotrebitelia preferujú elektrické autá od domácich výrobcov pred čínskymi značkami napriek tomu, že čínske elektromobily sú lacnejšie. Poukázali na to výsledky štúdie, ktorú uskutočnili poradenská firma Bearing Point a Handelsblatt Research Institute (HRI). TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Prieskum ukázal, že pri indexe atraktívnosti elektrických áut sa na prvých troch miestach umiestnili Volkswagen, Audi a Mercedes-Benz. Na druhej strane, aj napriek nižšej priemernej cene čínske značky MG, BYD a GWM obsadili posledné priečky. Prieskum uskutočnili Bearing Point a HRI v období od 15. do 17. mája, pričom sa na ňom zúčastnilo 2042 nemeckých spotrebiteľov. Údaje vychádzali z vyjadrení vlastníkov elektromobilov a tých, ktorí si elektrické auto plánujú kúpiť.
Cena bola síce až pri 62 % opýtaných považovaná za najdôležitejší faktor, potenciálni zákazníci však zároveň naznačili, že v takmer rovnakej miere zvažujú aj ďalšie faktory ako dojazd, náklady na elektrinu a kvalitu značky. Štúdia ukázala, že Volkswagen ponúka najlepší celkový balík, aj keď pri hodnotení jednotlivých kategórií sa na prvých priečkach umiestnil iba v prípade niektorých. Mercedes-Benz a BMW ocenili zákazníci zasa za inovácie. Nasleduje Opel s nižšími priemernými cenami, zatiaľ čo čínskym značkám, ako aj americkej Tesle nemeckí spotrebitelia menej dôverujú, čo sa týka kvality.
Prieskum ukázal, že pri indexe atraktívnosti elektrických áut sa na prvých troch miestach umiestnili Volkswagen, Audi a Mercedes-Benz. Na druhej strane, aj napriek nižšej priemernej cene čínske značky MG, BYD a GWM obsadili posledné priečky. Prieskum uskutočnili Bearing Point a HRI v období od 15. do 17. mája, pričom sa na ňom zúčastnilo 2042 nemeckých spotrebiteľov. Údaje vychádzali z vyjadrení vlastníkov elektromobilov a tých, ktorí si elektrické auto plánujú kúpiť.
Cena bola síce až pri 62 % opýtaných považovaná za najdôležitejší faktor, potenciálni zákazníci však zároveň naznačili, že v takmer rovnakej miere zvažujú aj ďalšie faktory ako dojazd, náklady na elektrinu a kvalitu značky. Štúdia ukázala, že Volkswagen ponúka najlepší celkový balík, aj keď pri hodnotení jednotlivých kategórií sa na prvých priečkach umiestnil iba v prípade niektorých. Mercedes-Benz a BMW ocenili zákazníci zasa za inovácie. Nasleduje Opel s nižšími priemernými cenami, zatiaľ čo čínskym značkám, ako aj americkej Tesle nemeckí spotrebitelia menej dôverujú, čo sa týka kvality.