V dôsledku pandemických opatrení a rozšírenej práce z domu presunuli ľudia pitie kávy medzi vlastné štyri steny.
Autor TASR
Hamburg 4. apríla (TASR) - Nemci vlani skonzumovali viac kávy než v roku 2019. V dôsledku pandemických opatrení a rozšírenej práce z domu presunuli ľudia pitie kávy medzi vlastné štyri steny.
Podľa Nemeckého združenia kávy vlani trh medziročne vzrástol o 1,5 %, čo zodpovedá zvýšeniu o 20 šálok kávy celkovo na 168 litrov na hlavu. "Lockdown neznamená, že spotrebiteľ prestal piť kávu, ak sú zatvorené kaviarne či firemné jedálne. Skôr sa v tomto čase zmenilo miesto konzumácie," povedal pre agentúru DPA prezident združenia Holger Preibisch.
Podľa zistenia združenia Nemci vlani doma spotrebovali medziročne o 37.900 ton praženej kávy viac, čo zodpovedá zvýšeniu o 11 %. Na druhej strane klesla spotreba na pracovisku alebo v gastronomických prevádzkach o 30.300 ton, čiže o 23 %.
Spolu s vyššou konzumáciou kávy si Nemci nakúpili lepšie kávovary, takmer každá tretia domácnosť medzičasom vlastní plne automatický prístroj. S tým súvisí medziročný nárast predaja celých kávových zŕn o 26 % a tento produkt dosiahol trhový podiel 37 %. Najväčšej obľube sa s trhovým podielom 50 % naďalej teší klasická filtrovaná káva, ktorej predaj vzrástol o 0,2 %.
Počas prvého pandemického roka sa predalo viac aj ostatných variantov kávy. Miešané kávové nápoje v práškovej forme stúpli o 7 %, porciovaná káva v papierových vreckách (tzv. kávové pody) o 6 % a instantná káva o 5 %. Okrem toho sa predalo o 4 % viac kávových kapsúl, i keď vzhľadom na ich hliníkový obal sa z ekologického hľadiska považujú za problematické.
Podľa Nemeckého združenia kávy vlani trh medziročne vzrástol o 1,5 %, čo zodpovedá zvýšeniu o 20 šálok kávy celkovo na 168 litrov na hlavu. "Lockdown neznamená, že spotrebiteľ prestal piť kávu, ak sú zatvorené kaviarne či firemné jedálne. Skôr sa v tomto čase zmenilo miesto konzumácie," povedal pre agentúru DPA prezident združenia Holger Preibisch.
Podľa zistenia združenia Nemci vlani doma spotrebovali medziročne o 37.900 ton praženej kávy viac, čo zodpovedá zvýšeniu o 11 %. Na druhej strane klesla spotreba na pracovisku alebo v gastronomických prevádzkach o 30.300 ton, čiže o 23 %.
Spolu s vyššou konzumáciou kávy si Nemci nakúpili lepšie kávovary, takmer každá tretia domácnosť medzičasom vlastní plne automatický prístroj. S tým súvisí medziročný nárast predaja celých kávových zŕn o 26 % a tento produkt dosiahol trhový podiel 37 %. Najväčšej obľube sa s trhovým podielom 50 % naďalej teší klasická filtrovaná káva, ktorej predaj vzrástol o 0,2 %.
Počas prvého pandemického roka sa predalo viac aj ostatných variantov kávy. Miešané kávové nápoje v práškovej forme stúpli o 7 %, porciovaná káva v papierových vreckách (tzv. kávové pody) o 6 % a instantná káva o 5 %. Okrem toho sa predalo o 4 % viac kávových kapsúl, i keď vzhľadom na ich hliníkový obal sa z ekologického hľadiska považujú za problematické.