Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Nemci vlani minuli viac peňazí na víno, pili ho najmä doma

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

U domácností naďalej rastie obľuba ružových vín, ich podiel na celkovom predaji vzrástol z 11 % na 12 %.

Bodenheim 13. marca (TASR) - Nemeckí spotrebitelia minuli vlani viac peňazí na víno. Ako vyplýva z údajov analytického intštitútu Nielsen pre Nemecký vinársky inštitút (DWI), tržby predajní s potravinami sa medziročne zvýšili o 8 % a objem predaja o 6 %. Spotrebitelia uprednostnili kvalitné vína, čo sa prejavilo aj na priemernej cene, ktorá stúpla o osem centov na 3,64 eura za liter.

Riaditeľka DWI Monika Reuleová pripísala tento vývoj predovšetkým zatvoreným gastronomickým prevádzkam, v dôsledku čoho ľudia viac pili víno doma. Z prieskumu vyplýva, že 74 % domácností nezmenilo svoje zvyky z hľadiska pitia vína. Každá piata domácnosť (21 %) uviedla, že sa u nich pilo menej vína. Takmer polovica respondentov potvrdila, že konzumácia sa úplne alebo čiastočne presunula do domáceho prostredia.

Súkromní milovníci vína vlani 66 % nákupov vykonali v predajniach s potravinami, 12 % nakupovalo priamo od vinárov. Prostredníctvom internetu kupovalo víno 9 % domácností a rovnaké percento v špecializovaných vinárskych obchodoch.

Ako sa na údaje inštitútu odvoláva agentúra DPA, 45 % tvorili nemecké vína, čo je medziročne o 1 % viac. Talianske vína dosiahli podiel 15 %, francúzske 12 % a španielske 11 %.

U domácností naďalej rastie obľuba ružových vín, ich podiel na celkovom predaji vzrástol z 11 % na 12 %. Trhový podiel bielych vín klesol zo 47 % na 46 % a v prípade červených vín zostal podiel nezmenený na úrovni 42 %. Každé z troch druhov vín z ekologickej výroby zvýšilo svoj podiel o 0,5 % na tri percentá na objeme predaja a na štyri percentá na tržbách.