Medzi automobilovými značkami boli rozdiely v obľúbenosti relatívne malé. Zvíťazil Volkswagen.
Autor TASR
Düsseldorf 16. novembra (TASR) - Tradičné značky sú v Nemecku stále v kurze. Inštitút Yougov vypracoval pre denník Handelsblatt rebríček najobľúbenejších značiek.
Základom sa stali odpovede zhruba 700.000 respondentov zozbieraných od začiatku septembra 2013 do konca augusta 2014. Počet bodov sa odvíja od priemernej hodnoty výsledkov v šiestich kritériách: všeobecný dojem, kvalita, pomer cena-výkon, spokojnosť zákazníkov, ochota značku ďalej odporúčať a imidž značky ako zamestnávateľa.
Víťazom v kategórii nealkoholických nápojov, kde okrem minerálok spadajú aj energetické a sladké nápoje, sa stal Gerolsteiner. Ten so ziskom 35,2 bodu prekonal Coca-Colu (27,5 bodu) a prvú trojku uzatvára Volvic (25,9 bodu).
Medzi automobilovými značkami boli rozdiely v obľúbenosti relatívne malé. Zvíťazil Volkswagen so 44,1 bodu, v tesnom závese nasleduje Audi (43,5 bodu) a BMW (39,4 bodu). V oblasti automobilových doplnkov a služieb zažiaril Michelin (31,8 bodu) pred Continentalom (30,9 bodu) a značkou Goodyear (27,2 bodu). Nemci najradšej tankujú na staniciach Jet (20,9 bodu), HEM a Aral (17,8 bodu).
Spomedzi bánk je medzi Nemcami najobľúbenejšia ING-DiBa (27,4 bodu), na druhom mieste sa umiestnili sporiteľne Sparkassen (21,7 bodu) a tretia je Volks- und Raiffeisenbanken (20,7 bodu).
V oblasti bytovej kultúry sa víťazom stal švédsky nábytkársky gigant Ikea s 30 bodmi, Obi skončil s 25,5 bodu druhý a tretiu priečku získal Hornbach s 22 bodmi.
Medzi pivami si srdcia Nemcov získali Krombacher (29,2 bodu), Beck's (26,2 bodu) a Erdinger (25,3 bodu). Veniec víťaza si spomedzi sladkostí odnáša Ritter Sport (44,5 bodu), v tesnom závese nasleduje Milka (43 bodov) a Lindt (41,8 bodu).
Spotrebná elektronika značky Samsung sa s 53,5 bodu teší v Nemecku najväčšej obľube a s výrazným odstupom prekonala Sony (40,6 bodu) a Canon (38,9 bodu).
V oblasti, ktorú autori štúdie nazvali Digitálny život a zábava, dominuje Firefox (44,2 bodu), po ňom nasleduje Android (33,0 bodu) a Windows (32,5 bodu). V kategórii Sociálne siete a internet zvíťazila Wikipedia (49,6 bodu), s minimálnym odstupom nasleduje Google (46,2 bodu) a trojku uzatvára YouTube (33,5 bodu).
Módu pre Nemcov najviac stelesňuje značka Adidas (42,6 bodu), prvú trojku dotvárajú Jack Wolfskin (37,7 bodu) a Nike (33,1 bodu). S módou úzko súvisia aj obchody, kde značka C&A (38,6 bodu) tesne zvíťazila pred Peek & Cloppenburg (35,8 bodu). S veľkým odstupom nasleduje H&M so ziskom 25,5 bodu.
Z hľadiska mobility si Nemci najviac obľúbili leteckú spoločnosť Lufthansa (45,1 bodu), po nej nasledujú Emirates (30 bodov) a Condor (25,2 bodu).
V maloobchode sa víťazom stala sieť drogérií DM (53 bodov), druhé miesto získal Rossmann (42,9 bodu) a tretie skončilo Tchibo (37,3 bodu). V kozmetike prvenstvo s obrovským odstupom získala Nivea (54,2 bodu) pred značkami Balea (39,2 bodu) a Dove (35 bodov).
Základom sa stali odpovede zhruba 700.000 respondentov zozbieraných od začiatku septembra 2013 do konca augusta 2014. Počet bodov sa odvíja od priemernej hodnoty výsledkov v šiestich kritériách: všeobecný dojem, kvalita, pomer cena-výkon, spokojnosť zákazníkov, ochota značku ďalej odporúčať a imidž značky ako zamestnávateľa.
Víťazom v kategórii nealkoholických nápojov, kde okrem minerálok spadajú aj energetické a sladké nápoje, sa stal Gerolsteiner. Ten so ziskom 35,2 bodu prekonal Coca-Colu (27,5 bodu) a prvú trojku uzatvára Volvic (25,9 bodu).
Medzi automobilovými značkami boli rozdiely v obľúbenosti relatívne malé. Zvíťazil Volkswagen so 44,1 bodu, v tesnom závese nasleduje Audi (43,5 bodu) a BMW (39,4 bodu). V oblasti automobilových doplnkov a služieb zažiaril Michelin (31,8 bodu) pred Continentalom (30,9 bodu) a značkou Goodyear (27,2 bodu). Nemci najradšej tankujú na staniciach Jet (20,9 bodu), HEM a Aral (17,8 bodu).
Spomedzi bánk je medzi Nemcami najobľúbenejšia ING-DiBa (27,4 bodu), na druhom mieste sa umiestnili sporiteľne Sparkassen (21,7 bodu) a tretia je Volks- und Raiffeisenbanken (20,7 bodu).
V oblasti bytovej kultúry sa víťazom stal švédsky nábytkársky gigant Ikea s 30 bodmi, Obi skončil s 25,5 bodu druhý a tretiu priečku získal Hornbach s 22 bodmi.
Medzi pivami si srdcia Nemcov získali Krombacher (29,2 bodu), Beck's (26,2 bodu) a Erdinger (25,3 bodu). Veniec víťaza si spomedzi sladkostí odnáša Ritter Sport (44,5 bodu), v tesnom závese nasleduje Milka (43 bodov) a Lindt (41,8 bodu).
Spotrebná elektronika značky Samsung sa s 53,5 bodu teší v Nemecku najväčšej obľube a s výrazným odstupom prekonala Sony (40,6 bodu) a Canon (38,9 bodu).
V oblasti, ktorú autori štúdie nazvali Digitálny život a zábava, dominuje Firefox (44,2 bodu), po ňom nasleduje Android (33,0 bodu) a Windows (32,5 bodu). V kategórii Sociálne siete a internet zvíťazila Wikipedia (49,6 bodu), s minimálnym odstupom nasleduje Google (46,2 bodu) a trojku uzatvára YouTube (33,5 bodu).
Módu pre Nemcov najviac stelesňuje značka Adidas (42,6 bodu), prvú trojku dotvárajú Jack Wolfskin (37,7 bodu) a Nike (33,1 bodu). S módou úzko súvisia aj obchody, kde značka C&A (38,6 bodu) tesne zvíťazila pred Peek & Cloppenburg (35,8 bodu). S veľkým odstupom nasleduje H&M so ziskom 25,5 bodu.
Z hľadiska mobility si Nemci najviac obľúbili leteckú spoločnosť Lufthansa (45,1 bodu), po nej nasledujú Emirates (30 bodov) a Condor (25,2 bodu).
V maloobchode sa víťazom stala sieť drogérií DM (53 bodov), druhé miesto získal Rossmann (42,9 bodu) a tretie skončilo Tchibo (37,3 bodu). V kozmetike prvenstvo s obrovským odstupom získala Nivea (54,2 bodu) pred značkami Balea (39,2 bodu) a Dove (35 bodov).