Podľa viacerých analytikov nemecká ekonomika sa síce v tomto, 1. štvrťroku prepadne do recesie, ale len nakrátko, potom by už mala začať ožívať.
Autor TASR
Berlín 29. januára (TASR) - Dôvera nemeckých spotrebiteľov v najväčšiu ekonomiku eurozóny prvýkrát po štyroch mesiacoch vzrástla. Dôvodom je utíšenie dlhovej krízy. To vyvoláva nádej, že nemeckým spotrebiteľom sa bude ďalej zlepšovať nálada a vzrastie aj ich ochota utrácať a podporiť svojimi výdavkami ekonomiku. Informovala o tom agentúra Reuters na základe najnovšej prognózy spotrebiteľskej dôvery na február, ktorú vypracoval inštitút pre prieskum trhu GfK.
Podľa výsledkov prieskumu, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností, indikátor dôvery nemeckých spotrebiteľov pre február vzrástol na 5,8 bodu z revidovaných januárových 5,7 bodu. Hlavným dôvodom zlepšenia nálady nemeckých domácností sú väčšie šance na zvýšenie platov, vďaka čomu prejavili aj väčšiu ochotu utrácať.
Analytici pritom odhadovali, že hodnota februárového indikátora stúpne na 5,7 bodu, a to z 5,6 bodu, ktorú dosiahol pri rýchlom odhade v predchádzajúcom mesiaci.
"Je evidentné, že súčasná pokojná situácia na finančných trhoch prispela k zvýšeniu dôvery nemeckých spotrebiteľov v ekonomiku," uvádza sa vo vyhlásení GfK.
Inštitút pripomína, že nemecká tlač sa momentálne menej venuje kríze. Pozornosť verejnosti sa tak znova sústredila na domáce záležitosti, ktoré sú pozitívnejšie, ako napríklad stabilný trh práce či mierna inflácia. Aj tieto faktory prispeli k tomu, že nemeckí spotrebitelia sú pripravení utratiť vyššie sumy za drahšie produkty. To je dobrá správa pre maloobchodníkov, ale aj pre ekonomiku, keďže spotrebiteľské výdavky sú jedným z motorov jej rastu.
Podľa viacerých analytikov nemecká ekonomika sa síce v tomto, 1. štvrťroku prepadne do recesie, ale len nakrátko, potom by už mala začať ožívať. Vláda však napriek tomu očakáva, že tempo jej rastu bude ešte tento rok slabé a spomalí sa na 0,4 % z vlaňajších 0,7 %.
Podľa výsledkov prieskumu, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností, indikátor dôvery nemeckých spotrebiteľov pre február vzrástol na 5,8 bodu z revidovaných januárových 5,7 bodu. Hlavným dôvodom zlepšenia nálady nemeckých domácností sú väčšie šance na zvýšenie platov, vďaka čomu prejavili aj väčšiu ochotu utrácať.
Analytici pritom odhadovali, že hodnota februárového indikátora stúpne na 5,7 bodu, a to z 5,6 bodu, ktorú dosiahol pri rýchlom odhade v predchádzajúcom mesiaci.
"Je evidentné, že súčasná pokojná situácia na finančných trhoch prispela k zvýšeniu dôvery nemeckých spotrebiteľov v ekonomiku," uvádza sa vo vyhlásení GfK.
Inštitút pripomína, že nemecká tlač sa momentálne menej venuje kríze. Pozornosť verejnosti sa tak znova sústredila na domáce záležitosti, ktoré sú pozitívnejšie, ako napríklad stabilný trh práce či mierna inflácia. Aj tieto faktory prispeli k tomu, že nemeckí spotrebitelia sú pripravení utratiť vyššie sumy za drahšie produkty. To je dobrá správa pre maloobchodníkov, ale aj pre ekonomiku, keďže spotrebiteľské výdavky sú jedným z motorov jej rastu.
Podľa viacerých analytikov nemecká ekonomika sa síce v tomto, 1. štvrťroku prepadne do recesie, ale len nakrátko, potom by už mala začať ožívať. Vláda však napriek tomu očakáva, že tempo jej rastu bude ešte tento rok slabé a spomalí sa na 0,4 % z vlaňajších 0,7 %.