Na porovnanie, iba 18 % opýtaných uviedlo, že ich najviac znepokojuje vojna na Ukrajine.
Autor TASR
Düsseldorf 30. októbra (TASR) - Prudko sa zvyšujúce ceny v takmer všetkých oblastiach života znepokojujú obyvateľov Nemecka v najväčšej miere. Ani vojna na Ukrajine, klimatická zmena či nový koronavírus netrápia Nemcov tak ako inflácia. Poukázali na to výsledky prieskumu, ktorý uskutočnila poradenská spoločnosť McKinsey. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Z celkovo 1000 oslovených v prieskume uskutočnenom od 23. septembra do 2. októbra približne 57 % uviedlo, že v súčasnosti ich najviac znepokojuje rast spotrebiteľských cien. Na porovnanie, v júni v rovnakom prieskume znepokojovala inflácia v najväčšej miere 48 % opýtaných obyvateľov Nemecka. V tejto súvislosti viac než dve tretiny anketovaných očakávajú ďalšie zrýchľovanie inflácie.
Na porovnanie, iba 18 % opýtaných uviedlo, že ich najviac znepokojuje vojna na Ukrajine. Klimatická zmena predstavuje najväčšie obavy pre 6 % účastníkov ankety a pandémia nového koronavírusu iba 3 %.
"Čoraz väčší počet obyvateľov Nemecka si nemôže dovoliť kúpiť nič okrem vecí, ktoré sú vyslovene nevyhnutné," uviedol na margo prieskumu Marcus Jacob z McKinsey. Ako dodal, viac než tretina spotrebiteľov už obmedzila kúpu neesenciálnych tovarov a vyše 50 % z opýtaných si prestalo sporiť.
Z celkovo 1000 oslovených v prieskume uskutočnenom od 23. septembra do 2. októbra približne 57 % uviedlo, že v súčasnosti ich najviac znepokojuje rast spotrebiteľských cien. Na porovnanie, v júni v rovnakom prieskume znepokojovala inflácia v najväčšej miere 48 % opýtaných obyvateľov Nemecka. V tejto súvislosti viac než dve tretiny anketovaných očakávajú ďalšie zrýchľovanie inflácie.
Na porovnanie, iba 18 % opýtaných uviedlo, že ich najviac znepokojuje vojna na Ukrajine. Klimatická zmena predstavuje najväčšie obavy pre 6 % účastníkov ankety a pandémia nového koronavírusu iba 3 %.
"Čoraz väčší počet obyvateľov Nemecka si nemôže dovoliť kúpiť nič okrem vecí, ktoré sú vyslovene nevyhnutné," uviedol na margo prieskumu Marcus Jacob z McKinsey. Ako dodal, viac než tretina spotrebiteľov už obmedzila kúpu neesenciálnych tovarov a vyše 50 % z opýtaných si prestalo sporiť.