Veľa dodávateľov z tohto odvetvia je pod tlakom a musí modernizovať výrobu, pretože ich produkty a prevádzky sú stále orientované na spaľovacie motory.
Autor TASR
Berlín 2. novembra (TASR) - Nemecká vláda plánuje v najbližších rokoch minúť 2 miliardy eur na podporu dodávateľov komponentov pre automobilový priemysel, keďže toto odvetvie prechádza od starších dieselových modelov k novým ekologickejším vozidlám. Informovala o tom v pondelok agentúra DPA.
Podľa jej informácií minister hospodárstva Peter Altmaier stanovil kľúčové body programu, ktorý nadobudne účinnosť 1. januára a zostane v platnosti do roku 2024.
V júni sa konzervatívci kancelárky Angely Merkelovej a ich sociálnodemokratickí koaliční partneri dohodli na poskytnutí finančnej podpory na zvýšenie investícií do sektora, ktorý vyrába automobilové súčiastky.
Veľa dodávateľov z tohto odvetvia je pod tlakom a musí modernizovať výrobu, pretože ich produkty a prevádzky sú stále orientované na spaľovacie motory.
Posun smerom k čistejším elektrickým modelom však sťažila pandémia nového koronavírusu, ktorá tvrdo zasiahla dopyt po automobiloch a stiahla silný nemecký automobilový priemysel do krízy.
Vládny plán podpory dodávateľov autokomponentov sa údajne zameria na investície v troch oblastiach: nové továrne, digitálne a automatizované technológie a životné prostredie.
"Prechod na nové produkty, najmä v oblasti elektronickej mobility, si vyžaduje úpravu výroby. Rýchlejšie inovačné cykly si vyžadujú flexibilnejšie výrobné zariadenia. Tlak na výrobu je vysoký," uviedla DPA s odvolaním sa na vládny plán.
Podľa jej informácií minister hospodárstva Peter Altmaier stanovil kľúčové body programu, ktorý nadobudne účinnosť 1. januára a zostane v platnosti do roku 2024.
V júni sa konzervatívci kancelárky Angely Merkelovej a ich sociálnodemokratickí koaliční partneri dohodli na poskytnutí finančnej podpory na zvýšenie investícií do sektora, ktorý vyrába automobilové súčiastky.
Veľa dodávateľov z tohto odvetvia je pod tlakom a musí modernizovať výrobu, pretože ich produkty a prevádzky sú stále orientované na spaľovacie motory.
Posun smerom k čistejším elektrickým modelom však sťažila pandémia nového koronavírusu, ktorá tvrdo zasiahla dopyt po automobiloch a stiahla silný nemecký automobilový priemysel do krízy.
Vládny plán podpory dodávateľov autokomponentov sa údajne zameria na investície v troch oblastiach: nové továrne, digitálne a automatizované technológie a životné prostredie.
"Prechod na nové produkty, najmä v oblasti elektronickej mobility, si vyžaduje úpravu výroby. Rýchlejšie inovačné cykly si vyžadujú flexibilnejšie výrobné zariadenia. Tlak na výrobu je vysoký," uviedla DPA s odvolaním sa na vládny plán.