Modely s nízkymi emisiami tvoria viac než 10 % vozových parkov len piatich zo 14 ministerstiev.
Autor TASR
Berlín 5. marca (TASR) - Nemecká vláda napriek neustálym politickým vyjadreniam stále vlastní len minimum elektromobilov a úsporných vozidiel. Modely s nízkymi emisiami tvoria viac než 10 % vozových parkov len piatich zo 14 ministerstiev. Informovala o tom agentúra DPA.
Nemecká vláda pritom ešte v roku 2011 stanovila cieľ, že 10 % nových alebo novo prenajatých vozidiel vládnych inštitúcií nepresiahne emisie 50 gramov oxidu uhličitého (CO2) na kilometer. Paradoxne Úrad kancelára vlastní len 5 % vozidiel s emisiami pod touto hranicou.
Jednotkou je Tlačová kancelária vlády s podielom až 44 %, dvojkou rezort dopravy s 33 %. Nad 10-percentnú hranicu sa dostali ministerstvá výskumu (19 %), životného prostredia (18 %), hospodárstva (16,7 %) a zdravotníctva (15 %). Medzi hriešnikov patria rezorty obrany (menej než 1 %), rodiny a sociálnych vecí (1,3 %), financií (asi 2,2 %) a pôdohospodárstva (zhruba 2,2 %). Na poslednom mieste sa nachádza ministerstvo spravodlivosti, ktoré nevlastní ani jediné vozidlo pod uvedenou hranicou emisií.
"Ako chce vláda presvedčiť spolkové krajiny, obce, spoločnosti a občanov, aby si kupovali elektromobily, keď sama nevie ísť príkladom?," kritizuje dopravný expert Strany zelených Stephan Kühn. Pritom vláda v súčasnosti diskutuje o dodatočných bonusoch pre elektromobily s cieľom podporiť ich nákup vo verejnej správe.
Nemecká vláda pritom ešte v roku 2011 stanovila cieľ, že 10 % nových alebo novo prenajatých vozidiel vládnych inštitúcií nepresiahne emisie 50 gramov oxidu uhličitého (CO2) na kilometer. Paradoxne Úrad kancelára vlastní len 5 % vozidiel s emisiami pod touto hranicou.
Jednotkou je Tlačová kancelária vlády s podielom až 44 %, dvojkou rezort dopravy s 33 %. Nad 10-percentnú hranicu sa dostali ministerstvá výskumu (19 %), životného prostredia (18 %), hospodárstva (16,7 %) a zdravotníctva (15 %). Medzi hriešnikov patria rezorty obrany (menej než 1 %), rodiny a sociálnych vecí (1,3 %), financií (asi 2,2 %) a pôdohospodárstva (zhruba 2,2 %). Na poslednom mieste sa nachádza ministerstvo spravodlivosti, ktoré nevlastní ani jediné vozidlo pod uvedenou hranicou emisií.
"Ako chce vláda presvedčiť spolkové krajiny, obce, spoločnosti a občanov, aby si kupovali elektromobily, keď sama nevie ísť príkladom?," kritizuje dopravný expert Strany zelených Stephan Kühn. Pritom vláda v súčasnosti diskutuje o dodatočných bonusoch pre elektromobily s cieľom podporiť ich nákup vo verejnej správe.