Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Pre nemecké automobilky sa čínsky trh môže stať najdôležitejším

Koncept nemeckej automobilky Volkswagen Cross Coupé GTE počas prezentácie na autosalóne v Detroite 11. januára 2015. Foto: TASR/AP

Z nemeckých automobiliek je čínsky trh najdôležitejší pre Volkswagen, ktorý má na ňom najviac značiek.

Stuttgart 2. februára (TASR) - Pre nemecké automobilky BMW, Daimler a Volkswagen (VW) sa čínsky trh s osobnými autami, ktorý je najväčší na svete, môže stať hlavným odbytiskom už v tomto roku. Informuje o tom DPA s odvolaním sa na analýzu podnikovej poradenskej firmy EY. Trh EÚ by sa potom posunul na druhé miesto.

Vlani dosiahli tri nemecké automobilky na čínskom trhu spolu podiel 22,5 %. Medziročne ho zvýšili o 0,8 %. Samotný koncern VW má však na tamojšom trhu podiel 18,7 %.

V roku 2013 sa predalo v Číne medziročne o 16 % viac nemeckých automobilov, vlani o 14 %.

Celkový predaj osobných áut v roku 2013 v porovnaní s rokom 2012 stúpol v Číne o 16 %, v minulom roku klesol prírastok na 10 %.

Možnosti rastu predaja osobných automobilov sa v Číne ešte nevyčerpali. Peter Fuss, partner EY a znalec automobilového sektora, uviedol, že v dôsledku rastu životnej úrovne pribúdajú v krajine príslušníci strednej vrstvy, ktorá si môže čosi dopriať a aj sa o to usiluje. Potvrdením spoločenského statusu je auto Made in Germany.

Nemecké automobilky predali vlani v EÚ 4,66 milióna osobných automobilov, v Číne 4,46 milióna. Prírastok predaja v Európe dosiahol 3 %, v Číne 10 %. Tento rok by sa ich v Číne mohlo predať podľa odborníkov 4,88 milióna. To by stačilo na odsunutie trhu EÚ z prvej pozície.

Z nemeckých automobiliek je čínsky trh najdôležitejší pre Volkswagen, ktorý má na ňom najviac značiek. Okrem základného závodu s emblémom VW sa tam presadili aj dcéry koncernu Audi a Porsche. Koncern predal vlani v Číne 37 % zo svojej celkovej produkcie áut, podiel BMW dosiahol 22 % a Mercedes Daimleru tam umiestnil 17 % produkcie. Základný závod Volkswagenu predáva na čínskom trhu polovicu svojej výroby.