Z nemeckých automobiliek je čínsky trh najdôležitejší pre Volkswagen, ktorý má na ňom najviac značiek.
Autor TASR
Stuttgart 2. februára (TASR) - Pre nemecké automobilky BMW, Daimler a Volkswagen (VW) sa čínsky trh s osobnými autami, ktorý je najväčší na svete, môže stať hlavným odbytiskom už v tomto roku. Informuje o tom DPA s odvolaním sa na analýzu podnikovej poradenskej firmy EY. Trh EÚ by sa potom posunul na druhé miesto.
Vlani dosiahli tri nemecké automobilky na čínskom trhu spolu podiel 22,5 %. Medziročne ho zvýšili o 0,8 %. Samotný koncern VW má však na tamojšom trhu podiel 18,7 %.
V roku 2013 sa predalo v Číne medziročne o 16 % viac nemeckých automobilov, vlani o 14 %.
Celkový predaj osobných áut v roku 2013 v porovnaní s rokom 2012 stúpol v Číne o 16 %, v minulom roku klesol prírastok na 10 %.
Možnosti rastu predaja osobných automobilov sa v Číne ešte nevyčerpali. Peter Fuss, partner EY a znalec automobilového sektora, uviedol, že v dôsledku rastu životnej úrovne pribúdajú v krajine príslušníci strednej vrstvy, ktorá si môže čosi dopriať a aj sa o to usiluje. Potvrdením spoločenského statusu je auto Made in Germany.
Nemecké automobilky predali vlani v EÚ 4,66 milióna osobných automobilov, v Číne 4,46 milióna. Prírastok predaja v Európe dosiahol 3 %, v Číne 10 %. Tento rok by sa ich v Číne mohlo predať podľa odborníkov 4,88 milióna. To by stačilo na odsunutie trhu EÚ z prvej pozície.
Z nemeckých automobiliek je čínsky trh najdôležitejší pre Volkswagen, ktorý má na ňom najviac značiek. Okrem základného závodu s emblémom VW sa tam presadili aj dcéry koncernu Audi a Porsche. Koncern predal vlani v Číne 37 % zo svojej celkovej produkcie áut, podiel BMW dosiahol 22 % a Mercedes Daimleru tam umiestnil 17 % produkcie. Základný závod Volkswagenu predáva na čínskom trhu polovicu svojej výroby.
Vlani dosiahli tri nemecké automobilky na čínskom trhu spolu podiel 22,5 %. Medziročne ho zvýšili o 0,8 %. Samotný koncern VW má však na tamojšom trhu podiel 18,7 %.
V roku 2013 sa predalo v Číne medziročne o 16 % viac nemeckých automobilov, vlani o 14 %.
Celkový predaj osobných áut v roku 2013 v porovnaní s rokom 2012 stúpol v Číne o 16 %, v minulom roku klesol prírastok na 10 %.
Možnosti rastu predaja osobných automobilov sa v Číne ešte nevyčerpali. Peter Fuss, partner EY a znalec automobilového sektora, uviedol, že v dôsledku rastu životnej úrovne pribúdajú v krajine príslušníci strednej vrstvy, ktorá si môže čosi dopriať a aj sa o to usiluje. Potvrdením spoločenského statusu je auto Made in Germany.
Nemecké automobilky predali vlani v EÚ 4,66 milióna osobných automobilov, v Číne 4,46 milióna. Prírastok predaja v Európe dosiahol 3 %, v Číne 10 %. Tento rok by sa ich v Číne mohlo predať podľa odborníkov 4,88 milióna. To by stačilo na odsunutie trhu EÚ z prvej pozície.
Z nemeckých automobiliek je čínsky trh najdôležitejší pre Volkswagen, ktorý má na ňom najviac značiek. Okrem základného závodu s emblémom VW sa tam presadili aj dcéry koncernu Audi a Porsche. Koncern predal vlani v Číne 37 % zo svojej celkovej produkcie áut, podiel BMW dosiahol 22 % a Mercedes Daimleru tam umiestnil 17 % produkcie. Základný závod Volkswagenu predáva na čínskom trhu polovicu svojej výroby.