Železnica by mala viesť cez Brazíliu, Bolíviu a Peru a urýchlila by vývoz kukurice a sóje do Ázie.
Autor TASR
La Paz 23. marca (TASR) - Desiatky nemeckých firiem, vrátane Siemensu, sa tento týždeň zúčastnili na rokovaniach v Bolívii týkajúcich sa železnice, ktorá by prepojila atlantické a pacifické pobrežie Latinskej Ameriky. Železnica by mala viesť cez Brazíliu, Bolíviu a Peru a urýchlila by vývoz kukurice a sóje do Ázie, uviedli v stredu (22.3.) nemeckí a bolívijskí predstavitelia.
Rozsiahly projekt v hodnote 10 miliárd USD (9,25 miliardy eur) by zahŕňal výstavbu 3700-kilometrov dlhej železničnej trate naprieč Latinskou Amerikou, ktorá by prepojila Atlantik s Pacifikom. "Je to projekt storočia," uviedol tajomník nemeckého ministerstva dopravy, výstavby a rozvoja Rainer Bomba.
Predstavitelia Brazílie, Peru, Paraguaja, Uruguaja a Bolívie, rovnako ako Nemecka a Švajčiarska, stále skúmajú uskutočniteľnosť projektu, ktorý by drasticky skrátil dodacie lehoty z brazílskeho pobrežia na ázijské trhy.
Na diskusiách sa zúčastnili aj predstavitelia Siemensu, "aby získali viac informácií o projekte," uviedol hovorca nemeckého koncernu Dennis Hofmann. "Tento projekt sa nachádza v rannom štádiu a je potrebné vyjasnenie mnohých otázok."
Predtým sa podobný železničný projekt, vedený Čínou, o prepojenie oboch pobreží Latinskej Ameriky dostal na konci vlaňajška do slepej uličky pre vysoké náklady a obavy z vplyvu na životné prostredie.
Bolívijskí a nemeckí predstavitelia nemenovali ďalšie nemecké firmy, ktoré sa zúčastnili na stretnutiach týkajúcich sa projektu. Podľa Bombu však "prítomnosť štyridsiatich nemeckých firiem dokazuje, že Nemecko je nielen v plánovacej fáze, ale aj vo fáze realizácie".
Bolívijský minister pre verejné práce Milton Claros pre agentúru Reuters povedal, že Bolívia a Nemecko podpísali dohodu o technickej pomoci a financovaní projektu. Ministerstvo uviedlo, že projekt by mal spojiť brazílsky prístav Santos a peruánsky prístav Ilo, predbežne sa náklady na jeho realizáciu odhadujú na 10 miliárd USD.
Rozsiahly projekt v hodnote 10 miliárd USD (9,25 miliardy eur) by zahŕňal výstavbu 3700-kilometrov dlhej železničnej trate naprieč Latinskou Amerikou, ktorá by prepojila Atlantik s Pacifikom. "Je to projekt storočia," uviedol tajomník nemeckého ministerstva dopravy, výstavby a rozvoja Rainer Bomba.
Predstavitelia Brazílie, Peru, Paraguaja, Uruguaja a Bolívie, rovnako ako Nemecka a Švajčiarska, stále skúmajú uskutočniteľnosť projektu, ktorý by drasticky skrátil dodacie lehoty z brazílskeho pobrežia na ázijské trhy.
Na diskusiách sa zúčastnili aj predstavitelia Siemensu, "aby získali viac informácií o projekte," uviedol hovorca nemeckého koncernu Dennis Hofmann. "Tento projekt sa nachádza v rannom štádiu a je potrebné vyjasnenie mnohých otázok."
Predtým sa podobný železničný projekt, vedený Čínou, o prepojenie oboch pobreží Latinskej Ameriky dostal na konci vlaňajška do slepej uličky pre vysoké náklady a obavy z vplyvu na životné prostredie.
Bolívijskí a nemeckí predstavitelia nemenovali ďalšie nemecké firmy, ktoré sa zúčastnili na stretnutiach týkajúcich sa projektu. Podľa Bombu však "prítomnosť štyridsiatich nemeckých firiem dokazuje, že Nemecko je nielen v plánovacej fáze, ale aj vo fáze realizácie".
Bolívijský minister pre verejné práce Milton Claros pre agentúru Reuters povedal, že Bolívia a Nemecko podpísali dohodu o technickej pomoci a financovaní projektu. Ministerstvo uviedlo, že projekt by mal spojiť brazílsky prístav Santos a peruánsky prístav Ilo, predbežne sa náklady na jeho realizáciu odhadujú na 10 miliárd USD.