Výrazne menej predali aj pekári a predajcovia spotrebnej elektroniky.
Autor TASR
Wiesbaden 20. augusta (TASR) – Nárast zásielkového a online predaja pomohol v 1. polroku k zvýšeniu tržieb nemeckého maloobchodu. Tržby očistené o cenové vplyvy boli za prvých šesť mesiacov 2020 o 0,8 % vyššie ako v rovnakom období pred rokom, uviedol spolkový štatistický úrad. Vrátane zvýšenia cien tržby nominálne stúpli o 1,5 %.
Ľudia počas koronakrízy výrazne viac nakupovali cez internet, v tomto segmente tržby vyskočili o 16 %. Tržby v stánkoch a na trhoch vzrástli o 15,1 %.
Tržby predajcov stavebnín stúpli o 14,2 %. Naopak výrazný pád zaznamenali predajcovia textilu (-29 %), obuvi (-25 %), hodín a šperkov (-23,8 %) rovnako ako kníhkupectvá (-18,3 %). Výrazne menej predali aj pekári a predajcovia spotrebnej elektroniky.
Ľudia počas koronakrízy výrazne viac nakupovali cez internet, v tomto segmente tržby vyskočili o 16 %. Tržby v stánkoch a na trhoch vzrástli o 15,1 %.
Tržby predajcov stavebnín stúpli o 14,2 %. Naopak výrazný pád zaznamenali predajcovia textilu (-29 %), obuvi (-25 %), hodín a šperkov (-23,8 %) rovnako ako kníhkupectvá (-18,3 %). Výrazne menej predali aj pekári a predajcovia spotrebnej elektroniky.